Контексти на възприемане на литературния текст
Prof. Dr. Stilyan Stoyanov
South-West University „Neofit Rilski“
Blagoevgrad, Bulgaria
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-1
Absract. Текстът коментира проблеми при рецепцията на текстове от българската литература. Тезата, която се защитава, е, че рецепцията е невъзможна, ако литературният текст не бъде поставен в система от контексти…
Ролята на баснята за възпитаване на емоционални социални компетенции
Д-р Славомир Кжишка
Университет „Адам Мицкевич“ – Познан
Педагогическо-артистичен факултет – Калиш
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-2
Absract. Авторът засяга въпроса за използването на баснята в оформянето на емоционални социални способности при децата…
Обучението по български език в I – IV клас и предизвикателствата на съвременността
Prof. Nelly Ivanova, DSc.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-3
Absract. В статията се поставя акцент върху най-често допусканите грешки в методическия подход на учителя в урока по български език в I – IV клас…
Българският фолклор в читанките за първи и втори клас
Dr. Anna Georgieva, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-4
Absract. В статията се представят част от резултатите от изследователска дейност, реализирана по проект „SUMMIT – Проучване, апробиране и анализ на прилагането на иновативни подходи в обучението на студенти и ученици от I до IV клас – I част“…
Нова политическа фразеология в българската публична реч
Проф. д-р Надежда Сталянова
Sofia University
Assoc. Prof. Dr. Elena Krejčová
Масариков университет (Чехия)
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-5
Absract. В текста се изследват възможностите за актуализация на фразеологичния фонд на българския език в българския публичен дискурс и се разглежда влиянието на различните видове актуализации върху спецификата на функциониране на дадени фразеологични единици в публичната реч…
Стратегии за комуникация в контекста на пандемията от КОВИД-19
Prof. Dr. Gergana Dacheva
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-6
Absract. Настоящата статия е част от по-голямо изследване, свързано с актуалната и интересна тема за стратегии за комуникация по време на пандемия…
Scaling up Archival Text Analysis with the Blockmodeling of N-gram Networks: A Case Study of Bulgaria’s Representation in the “Osservatore Romanoˮ
Fabio Ashtar Telarico
University of Ljubljana
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-7
Abstract. This paper seeks to bridge the gap between archival text analysis and network analysis by applying network clustering methods to analyze the coverage of Bulgaria in 123 issues of the newspaper Osservatore Romano published between January and May 1877…
Научен проект „България в италианските и във ватиканските архиви“: първи резултати от анализ на ватиканския вестник „Осерваторе Романо“
Тициана Ди Феличе
Римски университет „Ла Сапиенца“
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-7-8
Absract. Главната цел на научния проект „България в италианските и във ватиканските архиви“ е търсенето на информацията за Руско-турската война (1877 – 1878 г.) и за Българския народ във вестника Осерваторе Романо…
Аз и дискурсите на образованието – средно и/или висше
Борис Борисов
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-9
Възможни прочити на скуката и леността в българската литература
Андриана Спасова
Institute for Literature
Bulgarian Academy of Sciences
Sofia, Bulgaria
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-7-10
Преданост към българското образование. Кирилка Демирева на 75 години
Assoc. Prof. Ognyana Georgieva-Teneva, DSc.
New Bulgarian University