"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Contents of Foreign Language Teaching, 2017

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2017

от
14-12-2017
in Contents of Foreign Language Teaching, 2017
A A

ЧУЖДОЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ
НАУЧНО СПИСАНИЕ

FOREIGN LANGUAGE TEACHING
BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XLIV / VOLUME 44, 2017
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES

Книжка 1 / Number 1: 1 – 104
Книжка 2 / Number 2: 105 – 216
Книжка 3 / Number 3: 217 – 336
Книжка 4 / Number 4: 337 – 488
Книжка 5 / Number 5: 489 – 608
Книжка 6 / Number 6: 609 – 720

 

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
013 – 023 Русский за рубежом: язык и функции [Russian Language Abroad: the Status and Functions] / Сурен Золян / Suren Zolyan
118 – 126 Към въпроса за адлозите в съвременния турски език [More on the Issue of Adpositions in the Modern Turkish Language] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
127 – 133 Инструменти за измерване на интеркултурната компетентност [Instruments for Measuring Intercultural Competence] / Рая Живкова-Крупева / Raya Zhivkova-Krupeva
134 – 138 The Bulgarian Version of the Official Journal of the European Union. Linguistic Approaches / Martin Henzelmann
343 – 354 Потенциальные явления в грамматике современного русского языка (вторичные имперфективы) [Potential Facts in the Grammar of Modern Russian: Secondary Imperfectives] / Борис Норман / Boris Norman
498 – 512 Анализът на разговора: от социалния ред до езика [Conversation Analysis: from Social Order to Language] / Донка Мангачева / Donka Mangatcheva
615 – 630 За глаголите с особено формообразуване в немския език и включването им в синхронна класификационна схема на глаголните флексионни типове [For Verbs with Special Morphology in German and Their Inclusion in a Synchronous Classification Scheme of the Verb Flexion Types] / Емилия Денчева / Emilija Dencheva

 

EVENTS / ХРОНИКА
059 – 062 Теоретични и методологични проблеми на българската историческа лингвистика (Предвъзраждане и Възраждане) [Theoretical and Methodological Problems of Bulgarian Historical Linguistics (Pre-Revival and Revival)] /
Диана Иванова / Diana Ivanova
063 – 074 Славянското езикознание в италианските университети между семантика и прагматика. Среща разговор на италианските лингвисти [Slavic Linguistics in Italian Universities between Semantics and Pragmatics. A Meeting of the Italian Linguists] / Татяна Лекова / Tatiana Lekova
075 – 076 Състезание по дебати на английски език, София 2017 [World Scholar’s Cup 2017, Sofia Round] / Марияна Филипова / Mariana Filipova
077 – 078 CILEX: Innover, Motiver, Inspirer. Un rêve devenu réalité [CILEX: Innovate, Motivate, Inspire. A Dream Comes True] / Colette Pawlonka, Maciej Pospiech
079 – 080 Високо държавно отличие за проф. Константин Кацаров [Highest State Award for Prof. Konstantin Katzarov] / Венелин Цачевски / Venelin Tsachevsky
191 – 194 Един век структурализъм [A Century of Structuralism] / Петя Тодорова / Petya Todorova
195 – 197 Китайските паралелки на 138. СУ „Проф. Васил Златарски“ [The Chinese Classes of 138. High School “Prof. Vasil Zlatarski”] / Магдалена Кръстева / Magdalena Krasteva
223 – 233 Именни фрази с адноминален демонстратив в анафорична функция в новогръцкия език в съпоставка с определените именни фрази [Demonstrative Noun Phrases in Anaphoric Function in Modern Greek in Comparison to Definite Descriptions] / Ирина Стрикова / Irina Strikova
234 – 241 Le discours de la presse écrite francophone algérienne: analyse des innovations linguistiques [The Speech of the Algerian French-speaking Press: Analysis of Linguistic Innovations] / Iddou Samira
302 – 305 Colloque international “Le cours de linguistique générale et les sciences du langage en Europe orientale” / Emilie Wyss, Richard Medlinger, Aude Medico
306 – 313 Expérience et avenir du structuralisme / Tomáš Hoskovec
369 – 371 «Ревнители русского языка» в Болгарии [The Devotees of the Russian Language in Bulgaria] / Елена Петренко / Elena Petrenko
577 – 579 Теоретико-приложни проблеми на съвременната тюркология [Theoretical and Applied Problems of Modern Turkic Studies] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
580 – 582 В името на превода, в памет на Умберто Еко [In the Name of the Translation, in Memory of Umberto Eco] / Ирена Кръстева / Irena Kristeva
583 – 592 И нека думите говорят… [And Let Words Speak] / Димитър Веселинов, Екатерина Софрониева / Dimitar Vesselinov, Ekaterina Sofronieva
669 – 672 Социолингвистите ни събудиха отново [The Sociolinguists Woke Us up Again] / Катя Исса / Katya Issa
673 – 676 Димитър Стефанов – живот в поезията и поезия в живота [Dimitar Stefanov – Life in Poetry and Poetry in Life] / Радост Рачева / Radost Racheva
677 – 681 Семинар „Иновативни образователни технологии в чуждоезиковото обучение“ [Innovative Technologies In Foreign Language Teaching] / Даниела Кох-Кожухарова, Калина Братанова / Daniela Koch-Kozhuharova, Kalina Bratanova

 

INAUGURAL LECTURE / ВСТЪПИТЕЛНА ЛЕКЦИЯ
042 – 052 Дигитализация и социални трансформации: медийна педагогика и медийна грамотност [Digitalization and Social Transformations: Development of Media Pedagogy and Media Literacy] / Данаил Данов / Danail Danov
166 – 171 За езика като органон [For the Language as Organonmodel] / Тодор Шопов / Todor Shopov
279 – 287 Ранно езиково обучение: Усмивката има значение [Early Language Education: A Smile Matters] / Екатерина Софрониева / Ekaterina Sofronieva
548 – 558 О смешанном характере всех языков [On the Mixed Nature of All Languages] / И. Бодуэн де Куртене / I. Baudouin de Courtenay

 

INTERVIEW / ИНТЕРВЮ
009 – 012 Акад. Молдован, Александр Михайлович, директор Института русского языка имени В.В. Виноградова – РАН: Филологические науки, и в частнос­ти палеославистика, имеют будущее [Academician Alexander Moldovan, Director of the Institute of Russian Language – Russian Academy of Sciences: Philology, and in Particular Paleo Slavistic, Have Their Future] / Татьяна Дикова / Tatyana Dikova
111 – 117 Акад. Михаил Виденов, почетен председател на Международното социо­лингвистическо дружество и председател на Отделението за хуманитарни и обществени науки в БАН: Има изход от езиковата инвазия [There is a Way Out of the Linguistic Invasion. An interview with Acad. Mihail Videnov, Honorary President of the International Socio-linguistic society and Chairman of the Department of Humanities and Social Sciences in the Bulgarian Academy of Sciences] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
495 – 497 Проф. д.п.н. Леонид Московкин, Санкт-Петербургский государственный университет: Общество испытывает потребность в изучении языков [Prof. Leonid Moskovkin, DSc., Saint Petersburg State University: The Society Has a Need for Learning Languages] / Николай Кънчев / Nikolay Kanchev

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА
035 – 041 Семиотичен подход към преводимостта на културата [Semiotic Approach to Cultural Translatability] / Ирена Кръстева / Irena Kristeva
158 – 165 Новият литературен жанр „транслит“ [The New Literary Genre of the “Translit”] / Мадлен Данова / Madeleine Danova
261 – 276 Пространствените ориентации в културата и в езика [Space Orientations in Culture and in Language] / Палмира Легурска, Иля Златанов / Palmira Legurska, Ilya Zlatanov
277 – 278 Философски търсения и сюрреалистични мотиви [Philosophy Search and Surrealistic Motives] / Светлана Ананиева / Svetlana Ananieva
362 – 368 Животът на книгата [The Life of Books] / Анна Ангелова / Anna Angelova
537 – 547 Номадството на екстратериториалния писател в португалския автобиографичен корпус на Жорже Листопад [Nomadism of the Extraterritorial Writer in the Portuguese Autobiographical Corpus of Jorge Listopad] / Яна Андреева / Yana Andreeva
644 – 656 Der Bulgarische Gelehrte und Politiker Professor Ivan Shishmanov (1862 – 1928) und die Paneuropäische Bewegung / Rumjana Koneva

 

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА
024 – 034 Езиковите технологии в помощ на обучението по специализиран чужд език [Language Technologies in Teaching Foreign Language for Specific Purposes] / Мария Стамболиева / Maria Stambolieva
139 – 149 Езикови модели за приобщаващо образование [Language Models for Inclusive Education] / Екатерина Софрониева / Ekaterina Sofronieva
150 – 157 Проблемно обучение, електронно учене и мобилни технологии при изучаването на чужд език [Problem-Based Learning, E-Learning and Mobile Technologies in Foreign Language Learning] / Мария Нейкова / Maria Neikova
242 – 246 Описание на курс по междукултурно разбиране [Describing the Intercultural Understanding Course] / Рая Живкова-Крупева / Raya Zhivkova-Krupeva
247 – 260 L’innovation pédagogique / Jamal El Kafi
355 – 361 Игрови модели за обучение в компютърна среда [Gaming Models for Teaching and Learning within Computer-Mediated Environment] / Николина Искърова / Nikolina Iskarova
513 – 523 Драматургичните текстове в обучението по английски език [Teaching English through Drama] / Мария Нейкова / Mariya Neykova
524 – 536 Making Museums our Educational Partners / Elena Sayanova
631 – 637 Университетското образование – от знание към комуникация [Education in University – from Knowledge to Communication] / Магдалена Костова-Панайотова / Magdalena Kostova-Panayotova
638 – 643 Les rôles des mots-clefs / Anélia Brambarova

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY /
LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY
053 – 058 Поетичният учебник по френски език на Милка Петрова-Коралова и Лъчезар Станчев [The Poetic French Language Textbook of Milka Petrova-Koralova and Lachezar Stanchev] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
172 – 190 Българските училища в Цариград – между историята и спомените [Bulgarian Schools in Istanbul – Between History and Memories] / Мария Михайлова-Мръвкарова / Maria Mihailova Mravkarova
289 – 295 Лингводидактически ретроспективи, или За два български учебника по немски език от 30-те години на XX век [Foreign Language Teaching Retrospectives or Outlines of Two Bulgarian Textbooks of German from the 1930s] / Весела Белчева, Свилен Станчев / Vesela Belcheva, Svilen Stanchev
296 – 301 Les Slaves: cours inaugural au Collège de France [The Slavs: Inaugural Course at the Collège de France] / Adam Mickiewicz
559 – 576 Викториански поглед към бъдещето за век напред [Victorian Look to the Future for the Next Century] / Цвета Тодорова / Tzveta Todorova
657 – 668 Реконструкция болгарского языка вследствие появления тестативного компонента в семантике сихноморфемы х [Reconstruction of the Bulgarian language due to the appearance of a test component in the semantics of the synhnomorphem x] / Мирослав Янакиев / Miroslav Yanakiev

 

OPEN FILE / ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ
694 – 705 Молодежный форум «Моя инициатива в образовании» – пространство обучения русскому языку как иностранному [Youth Forum “My Initiative In Education” – the Space of Teaching Russian as a Foreign Language] / Раиса Богданова / Raisa Bogdanova

 

PORTRAITS / ПОРТРЕТИ
314 – 316 С поклон пред делото на Радка Нинова [A Tribute to Assoc. Prof. Radka Ninova] / Константин Караиванов / Konstantin Karaivanov

 

REVIEWS AND ANNOTATIONS /
REVIEWS AND ANNOTATIONS
081 – 087 Francophilie et germanophilie en Europe sud-orientale à la veille et pendant la Première Guerre mondiale [Francophilia and Germanophilia in South-Eastern Europe on the Eve and During the First World War] / Vladimir Creţulescu
088 – 089 Оригинален модел за обучение по турски език [An Original Model for Turkish Language Teaching] / Васил Райнов / Vassil Rainov
090 – 093 The Linguistic Mosaic of Europe / Martin Henzelmann
094 – 095 Многообразният Китай [The Multifaceted Nature of China] / Гъ Джъцян / Ge Zhiquiang
096 – 097 Нов, първи по рода си четириезичен тематичен речник [First of Its Kind Quadrilingual Thematic Dictionary] / Иван П. Петров / Ivan P. Petrov
198 – 200 Теория и практика на ефективната академична комуникация [Theory and Practice оf Effective Academic Communication] / Мариета Ботева / Marieta Boteva
201 – 205 Нов самоучител по английски език с актуални текстове и богат справочен материал [New Tutorial in English with Current Texts and Extensive Reference Material] / Милка Хаджикотева / Milka Hadjikoteva
206 – 209 Глобалният английски език в български контекст [Global English in Bulgarian Context] / Дафина Костадинова / Dafina Kostadinova
317 – 319 Предизвикателствата пред сеяча [The Challenges Ahead of the Sower] / Данаил Данов / Danail Danov
320 – 325 Самоучител по английски език за средно напреднали с актуални текстове и ценни приложения [A Self-Study Textbook for Intermediate Learners of English, Rich in Topical Stories and References] / Милка Хаджикотева / Milka Hadjikoteva
326 – 329 Нова книга в областта на училищната педагогика [A new Book in the Field of School Pedagogy] / Албена Александрова / Albena Aleksandrova
372 – 375 Обучението по лексика във фокус [Vocabulary Training in Focus] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
376 – 378 Безкрайният път към стародавната истина [Endless Road to the Ancient Truth] / Васил Райнов / Vassil Rainov
593 – 597 За книгата „Играта във френските средновековни фарсове“ [About the Book “The Game in French Medieval Farces”] / Дина Манчева / Dina Mancheva
598 – 600 Новаторско по духа си проучване [Innovative in its Essence Research] / Силвия Ботева / Silvia Boteva
682 – 685 Категорията посесивност и нейните проекции в съвременния турски книжовен език [The Category of Possessiveness and its Projections in Contemporary Turkish Literary Language] / Данаил Данов / Danail Danov
686 – 688 Цариград и българските училища [Istanbul and Bulgarian Schools] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
689 – 693 Ново завръщане към модернизма [A New Return to Modernism] / Бойка Илиева / Boyka Ilieva

 

IX INTERNATIONAL QUALIFICATION SCHOOL „MODERN PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE“ /
IX МЕЖДУНАРОДНАЯ КВАЛИФИКАЦИОННАЯ ШКОЛА «СОВРЕМЕННЫЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБУЧЕНИИ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ»
381 – 381 Приветствие [Greeting Speech] / Надя Кантарева-Барух / Nadya Kantareva-Baruh
382 – 387 Университеты – участники [Participating Universities]
388 – 393 Профессиональная методическая подготовка молодых русистов в Европе [Professional Methodological Training of Young Russian Teachers in Europe] / Галина Шамонина / Galina Shamonina
394 – 400 Учебные тексты: антиномии и типологии [Training Texts: Antinomies and Typologies] / Леонид Московкин / Leonid Moskovkin
401 – 409 Понятие «владение языком» в российской методической литературе [The Concept “Language Proficiency” in Russian Linguopedagogical Works] / Леонид Московкин / Leonid Moskovkin
410 – 415 Научно-популярный текст XXI века: лингвистическая публицистика [Contemporary Popular Scientific Text: Linguistic Journalism] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
416 – 422 Игровые формы популяризации русского языка [Game as a Tool for Popularization of Russian Language] / Валерий Ефремов, Елена Петренко / Valeriy Efremov, Elena Petrenko
423 – 428 Русский язык интернета: мемы и агрессия [Russian Internet Language: Memes and Aggression] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
429 – 435 Мифы о русском языке, или наивная интернет-лексикография [Myths About Russian Language, or Naive e-Lexicography] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
436 – 445 Танец и лингводидактика [Dance and Linguodidactics] / Надя Чернева / Nadya Cherneva
446 – 459 O лингвокультурологическом потенциале русского народного танца [On Linguistic and Cultural Potential of Russian Folk Dance] / Надя Чернева, Любима Иванова / Nadya Cherneva, Lyubima Ivanova
460 – 467 Поем по-русски [Sing in Russian] / Денис Букин / Denis Bukin
469 – 474 Новые интернет-технологии в преподавании РКИ [Internet Technologies in Methods of Teaching Russian as a Foreign Language] / Денис Букин / Denis Bukin
475 – 480 Культурологический подход к изучению русского языка как иностранного или кулинарная лингвокультурология [Culturological Approach to the Study of Russian as a Foreign Language or Culinary Cultural Linguistics] / Денис Букин / Denis Bukin

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 1/2017, Volume 44 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 3/2017, Volume 44 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 4/2017, Volume 44 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 5/2017, Volume 44

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Няколко думи за повтарянето на същности

Next article

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2017 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2017 г.

Annual contents of Istoriya-History, 2017

Annual contents of Mathematics and Informatics, 2017

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"