В столичното 19. СОУ „Елин Пелин“ свързват учениците с бизнеса. „Новата ни инициатива е насочена към това децата ни да остават тук. Да имат реализация в родината си.“ Това споделя пред „Аз Буки“ директорът на столичното 19. СОУ „Елин Пелин“ Детелина Арнаудова. В рамките на Световната седмица по предприемачество училището даде началото на новата инициатива „Учебна бизнес практика“ за ученици от XI и XII клас съвместно с „Джуниър Ачийвмънт България“ и в партньорство с водещи компании. Целта е младите хора да имат възможност да се докоснат до реалния бизнес чрез учебна бизнес практика.
„Два пъти в годината в компаниите партньори децата ще се запознават на място с организационната структура на фирмите и с управленските процеси в тях“, обяснява директорът. В края на учебната година – през юни, младите хора ще кандидатстват за стаж във фирмите, които вече познават, и за позиции, които предпочитат. Местата ще бъдат ограничени, а броят им ще бъде определен съобразно възможностите на фирмите. „Идеята е малко от тях да попаднат наистина в работна обстановка и да се научат на нещо по време на двуседмична практика през лятото“, добавя Арнаудова. А в 19. СОУ програмите за предприемачество започват от подготвителната група в игрови вариант благодарение на дългогодишното партньорство с „Джуниър Ачийвмънт България“. Малчуганите се запознават как функционират семейството, кварталът, как се управляват джобни пари. Влизат и в ролята на продавачи в макет на магазин, като така разбират какво е пазар и как може да се предложи успешно дадена стока. „Децата се запалват, когато играят и когато създават нещо сами. И постепенно разбират в по-големи подробности как е организиран и работи светът около тях“, обяснява директорът. Предприемачеството продължава в V – VI клас със занимания под формата на СИП. След VII клас се залага на профила „Предприемачество и бизнес“. И тъй като, по думите на Арнаудова, в съвременния свят предприемачеството е по-скоро компетенции, в училището залагат на формирането и натрупването на такива от учениците. За да могат те да се ориентират в бързо променящата се икономически среда, да пренастройват мисленето и действията си, така че да са успешни, независимо в коя сфера изберат да се реализират.
Четете повече в бр. 47, 19 – 25 ноември 2015 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg