"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 43, 2016

Повече „Еразъм+“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-10-2016
in Брой 43, 2016
A A

Професионалното образование и обучението за възрастни хора е нов фокус в европейската програма „Еразъм+“ за 2017 г. Това обяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева по време на конференция по Програмата в резиденция „Бояна“.

Увеличението за професионалното образование и ученето през целия живот е най-голямо – то е с около 40 – 45%.

„Еразъм+“ е най-известната програма за обмен, финансирана от ЕС. Тя има за цел да подобри уменията и пригодността за заетост, да модернизира образованието, обучението и работата с младежта. Подкрепят се международни партньорства между образователни институции, за да се стимулира сътрудничеството между образованието и трудовия сектор.

Според проучване на ЕК 92 на сто от работодателите търсят личностните черти, за чието изграждане допринася „Еразъм+“ – толерантност, увереност, умения за решаване на проблеми, любознателност, познаване на собствените силни и слаби страни и решителност при вземане на решение за постъпване на работа, каза министър Кунева. Тестове, проведени преди и след периодите на обмен в чужбина, показват, че при студенти по Програмата тези личностни черти са силно изразени още преди обменът да е започнал. А когато се върнат, тази изразеност нараства с 42 на сто в сравнение с останалите студенти. „Еразъм+“ не само води до подобряване на перспективите за кариера на студентите, но и разширява техния хоризонт и социалните им контакти, допълни Меглена Кунева.

Директорът на Центъра за развитие на човешките ресурси Татяна Калканова запозна участниците в конференцията с проведените две проучвания за предварителна оценка на въздействието на програма „Еразъм+“ и за общественото мнение във връзка с нейното изпълнение. Те ще бъдат обективна основа за предстоящата през 2017 г. междинна оценка на „Еразъм+“, която ЕК ще осъществи в рамките на целия Европейски съюз. На базата на подобни анализи може да се прецени необходимостта от промяна в приоритетите и цялостната реализация на Програмата в България, за да бъде по-ефективен инструмент за осъществяване на целите на българското образование, обясни Калканова. 

Четете повече в бр. 43, 27 октомври – 2 ноември 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа да бъдем грамотни Европа анализира студентската мобилност УниБИТ отбелязва юбилей на отношенията между България и САЩ Още две специалности стават защитени

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

За или против новите заемки?

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 5, 2016

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 5, 2016

сп. "История", книжка 5, година XXIV, 2016

Експерименти с подръчни материали

Експерименти с подръчни материали

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"