"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 12, 2020

Как го правят математиците

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-03-2020
in Брой 12, 2020
A A

Деляна ЛУКОВА

Математическата гимназия в Пловдив стартира онлайн обучение с приложението Hangouts. То е част от социалната мрежа на Google и може да се отвори директно от Google+. Всички контакти, които са запазени в Google+, излизат под формата на списък, а това дава възможност за изпращане на съобщения или видео разговор.
„След обявяване на извънредното положение ние не почивахме – експериментирахме, тествахме, за да сме максимално полезни днес“, казва директорът на Математическата гимназия Веселина Карапеева.
В първия виртуален учебен ден 98 % от учениците са се включили в учебните занятия от разстояние. По думите ѝ, учениците са толкова напреднали, че сами започнали да споделят начини за комуникация и разпределение на ресурсите. Проблемите, за които се съобщава, ще бъдат отстранени в най-кратки срокове.
Видеоконферентните разговори се осъществяват чрез приложението Google meet, което изисква учителят да има регистрация в Google. То дава кодове на учениците, чрез които те влизат в разговор. В него могат да участват всички и в реално време да се включат 250 ученици. Отделно около 1000 още могат да слушат, могат да се споделят екрани.
„Децата споделят, че никога в часовете не е имало такава дисциплина и не е било толкова тихо. Колегите разказват, че дори вдигали ръка, за да зададат въпрос“, добавя Карапеева.
Училището е едно от първите, на които се наложи да организира дистанционно обучение за 20 ученици. Те се завърнаха от Италия след двуседмична практика в реална работа среда по проект на „Еразъм+“. Гимназистите и двамата им ръководители останаха за две седмици под карантина, а училището направи онлайн график на уроците им.
Още през първия ден класни ръководители изпращат темите по отделните предмети, които съучениците им са взели, докато те отсъстват, а след това се включват и останалите учители.
12-класничката Никол Манолова казва, че 14-дневното принудително пребиваване у дома ѝ е освободило време, за да се подготви за зрелостните изпити. След като изпълни поставените за деня задания, тя веднага започва подготовка за матурите.
Директорът Веселина Карапеева обяснява, че децата ежедневно са получавали информация какво се случва във всеки един от часовете по отделните предмети, и са имали самостоятелни задания, по които да работят. Вече има осигурена и видеовръзка, така че учениците могат да наблюдават в реално време как протича урокът.
Пловдивското ОУ „Яне Сандански“ също използва приложението Hangouts Meets, което позволява и видеовръзка.
„Проведени са дори часовете по музика и физическо възпитание в прогимназията. Колегите по музика са дали теоретичен материал и линкове за слушане на произведения, като от децата се изисква да посочат епоха, композитор и т.н. Учителите по физическо изпращат видеа и поставят задание да се разкаже историята и развитието на даден вид спорт, какви качества развива, изявени състезатели и т.н. На децата от начален етап пък е поставена задача да попитат баба и дядо за игра от тяхното детство, чиито правила след това да опишат“, обяснява директорът Маргарита Бозова.

 

На помощ идват родителите

Учителите от ОУ „Христо Ботев“ в Стамболийски са изготвили работни листове с теми по различни учебни дисциплини, които ще бъдат поставени в специални кутии в хранителен магазин в ромската махала. За да не настане объркване, върху всяка кутия ще е указано за кой клас се отнасят материалите. Така ще е по-лесно за родителите да взимат заданията и да ги занесат у дома, където децата да започнат да работят. Идеята на педагогическия екип е насочена към учениците, които не разполагат вкъщи с компютър и интернет.
По повод извънредната ситуация в страната училището се опитва да организира обучение, за да опресни знанията на учениците си, които са от уязвими групи.
„Хранителният магазин е на наш родител, който е член на Обществения съвет. На кутиите ще има надпис с класа и подробни инструкции за работа. Децата ще взимат работен лист, ще го попълват и ще го връщат обратно в кутията. Образователният медиатор ще съдейства за предоставянето на кутиите с работни листове и връщането им на учителите при спазване на всички мерки за безопасност“, обяснява директорът на училището Ива Пенкова.
За учениците, които имат техника и интернет, вече са създадени групи в социалните мрежи от всеки един класен ръководител. Там ще им бъдат предоставени материали за работа, които да бъдат върнати и проверени от учителите. За да мотивират учениците, педагозите залагат на състезателния характер – най-активният клас, най-бързо попълнилият работните листове и върнал ги в кутиите за проверка, ще получи награда.
Освен това на всяка кутия ще бъдат поставени имената на децата от класа и емотикони, които съответстват на различна оценка. Децата ще рисуват емотикон срещу името си в зависимост от личната си преценка за това как са се справили.

Your Image Description

Свързани статии:

Кризата дава нови възможности В някои държави обхватът на 3-годишните надхвърля 95%* Чрез предучилищната подготовка детето се развива социално и емоционално Строг контрол по външните граници

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Тема на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share1Tweet
Previous article

Кризата дава нови възможности

Next article

Научен пробив

Next article
Научен пробив

Научен пробив

Алма матер  с готов e-вариант

Алма матер с готов e-вариант

Виртуални пътувания до Марс

Виртуални пътувания до Марс

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"