"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 32, 2020

Отговорната задача

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-08-2020
in Брой 32, 2020
A A

Министерството на образованието и науката публикува първите 150 одобрени проекта за изграждане на училищна STEM среда. С подкрепа на държавата училищата получават възможността да преобразят и модернизират съществуващите кабинети по математика, информационни технологии и природни науки. Става дума, на първо място, за училища, където има най-голям проблем да се мотивират децата да учат. До март – април догодина ще има още 20 млн. лева за модерна STEM учебна среда.
Това става ясно от изказването на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев пред участниците в онлайн изданието на VIII национална педагогическа конференция „Дистанционно обучение в мултикултурна среда“. Организатори са Центърът за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ и Департаментът за продължаващо образование и квалификация на педагогическите специалисти към Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“. В рамките на форума участниците обсъдиха идеи за организирането на учебния процес през новата учебна година в условията на възможност за обучение от разстояние в електронна среда, необходимостта от нормативни промени и систематизиране и мултиплициране на добрите практики, натрупани по време на дистанционното обучение през втория срок на изминалата година.
В контекста на темата министър Вълчев припомни, че основният финансов ресурс в системата на образованието, който в последните години отиваше за достойно заплащане на учителския труд, сега ще се пренасочи към купуване на крайни устройства, необходими на учители и ученици за обучението от разстояние. В същото това време, възнагражденията в системата на предучилищното и училищното образование ще се поддържат на нива 120% от средната запата за страната и ще растат заедно с нея.
Министър Вълчев посочи още, че тази година се залагат целите и задачите за 6 – 7, дори
10 години напред. Те са в основата на редица стратегически документи и оперативни програми, които ще се изпълняват до края на новото десетилетие. „Подготвяме проекти и по новите инструменти в ЕС, в това число и на Фонда за възстановяване. Във всички тях ще заложим ускорена моденизация на материалната база и дигитализация на училищата – казва министър Вълчев. –
В краткосрочен период не можехме и не можем да купим устройства на всички деца. Но могат да се купят десетки хиляди, дори стотици хиляди устройства през следващите 2 – 3 г. за училищата, които при нужда от превключване към дистанционно обучение да ги предоставят на учениците, включително и в режим на взаимопомощ, защото някъде може да има необходимост за 20% от децата, а другаде – за 80%.“
Специално внимание министър Вълчев отдели на мерките по отношение на десегрегацията. „Основно предизвикателство ни остава работата с родители. Трябва да активизираме работата по Механизма за обхват. В следващи години това, на което не сме акцентирали достатъчно, но трябва да допълним към целия списък от дейности, е целенасочена работа за промяна нагласите на семействата. Ние имаме отделни проекти, но трябват и системни решения. Защото най-големите неравенства идват от отношението на родителите към образованието. Това трябва да е свързано включително и с ограмотяване на част от семействата.“
Красимир Вълчев е категоричен: „Трябва да направим партньори и родителите. Тази година имаме национална програма за тях, но всички мерки, взети заедно, не можаха да направят толкова, колкото направи извънредната ситуация. Родителите видяха, че може да се разчита на образователната система и на преподавателите. Работата им е неблагодарна – резултатът идва със закъснение. А понякога много хора са склонни да забравят колко е допринесъл за тяхното развитие учителят“, обобщава министър Вълчев.

Your Image Description

Свързани статии:

Място за всяко дете в ясла и градина Изпити на площада Учениците със СОП със свои учебници Уроци в модерни STEM кабинети

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Място за всяко дете в ясла и градина

Next article

Изпити на площада

Next article
Изпити на площада

Изпити на площада

В ход е дигиталното обучение

Учениците със СОП със свои учебници

В ход е дигиталното обучение

За младите физици

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"