Профсъюзът на университетите и колежите
във Великобритания призова за онлайн обучение до Коледа, за да се избегне втората вълна на пандемията
Европейските власти са решени да върнат децата в класните стаи, за да запълнят празнината в образованието между имащите и нямащите, задълбочила се по време на карантината, и да върнат родителите им на работа, съобщава АП.
Изправени пред скок на случаите на коронавирус, властите във Франция, Великобритания, Испания, Гърция и в други страни налагат правила за носене на маска, наемат допълнителни учители и купуват нови чинове. И въпреки че през последните дни вирусът е нахлул в класните стаи от Берлин до Сеул, а някои учители и родители предупреждават, че училищата не са готови, европейските ръководители изпращат единно послание: дори при пандемия е по-добре децата да бъдат в клас.
В тежко засегнатата Испания властите се мъчат да променят плановете си за повторно отваряне на училищата на 4 септември. Това включва наемането на 10 хиляди допълнителни учители, изграждането на импровизирани класни стаи в училищните дворове с цел печелене на пространство и оформянето на групи от ученици, които могат да се смесват помежду си, но не и с ученици отвън. В Италия също са наети временно допълнителни 40 хиляди учители и са поръчани още ученически чинове, но част от тях няма да бъдат готови до октомври, а на 14 септември предстои да бъдат отворени повечето училища.
Германия може да служи като предуп-
реждение или като пример за своите съседи. В най-малко 41 от 825-те училища в Берлин са открити случаи на коронавирус, след като занятията бяха подновени този месец. И хиляди ученици в страната са поставени под карантина. Германия обаче е решила твърдо да не затваря отново училищата, а вместо това отделни ученици или паралелки биват поставяни под карантина.
„Не се очаква отварянето на училищата да доведе до голямо увеличаване на случаите с коронавирус“, заяви в интервю за италианския вестник „Стампа“ европейският комисар по здравеопазването и безопасността на храните Стела Кириакидис, цитирана от ДПА.
„Проучванията в няколко страни от ЕС показаха, че предаването на вируса от дете на дете в училищата е рядкост и отварянето на училищата не води до значително увеличение на инфекциите – каза Стела Кириакидис. – Според данните, с които разполагаме, ако се прилагат добри санитарни мерки, като това между учениците да има разстояние или те да са разделени на групи, малко вероятно е училищата да се окажат по-голям източник на инфекции, отколкото други места. Именно на това се надяваме и ние.“ По думите ѝ първата ваксина срещу вируса може да бъде достъпна в края на тази или началото на следващата година, като подчерта, че е „рисковано“ да се прогнозира с точност.
Преди дни Агенцията по обществено здраве на Великобритания публикува изследване, според което от над 1 милион деца, които през юни са посещавали предучилищна подготовка или начално училище в Англия, едва 70 са били заразени от коронавирус. При това за повечето от децата се предполага, че са се заразили вкъщи от родител.
Въпреки тези констатации университетите в Обединеното кралство са призовани да се откажат от плановете си за отваряне и присъствени лекции до Коледа, за да се избегне втора вълна на пандемията.
Профсъюзът на университетите и колежите определи като „рецепта за бедствие“ пристигането в страната на студенти от чужбина и подновяването на занятията на над 1 милион студенти. От ръководствата на британските университети обаче изразиха несъгласие с призива за обучение само онлайн, като изтъкнаха, че са изготвили планове за безопасното завръщане на студентите по всички аспекти от техния живот. От правителството на Обединеното кралство отбелязват, че смятат, че университетите са готови за новата учебна година с всички необходими мерки, като социално дистанциране, ограничено движение и избягване на събирането на едно място на повече студенти.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg