"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 37, 2020

Получени са над 4000 мнения за цифровото образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-09-2020
in Брой 37, 2020
A A

На среща на министрите на образованието от Г-20 под председателството на Саудитска Арабия
(6 септември) са обсъдени образованието в ранна детска възраст като основа за развиване на умения за XXI век, международното сътрудничество в изграждането на устойчиви образователни системи, подготвени и за евентуални бъдещи кризи. Доброто образование, включително от ранна възраст, играе ключова роля за индивидуалното развитие и изграждане на по-силни икономики. Според Мария Габриел кризата с коронавируса е наложила преосмисляне на начина, по който осигуряваме образование и обучение за всички възрасти, включително при отчитане нуждата от насърчаване на ученето през целия живот. Наложи още по-голямо внимание към цифровите умения и използване на цифрови технологии в образованието.

Получени са повече от 2700 отговора и са изпратени 1300 писмени позиции от участниците в обществената консултация за актуализирането на Плана за действие в областта на цифровото образование. Тя стартира от българския еврокомисар Мария Габриел през юни.
Екипът вече анализира резултатите. Очаква се новият план да бъде представен в края на септември. В него ще бъде отразен натрупаният опит по време на карантината – ключов инструмент в процеса на възстановяване. Актуализираният план ще отразява дългосрочната визия за европейското цифрово образование, като целта е гражданите да бъдат добре подготвени да живеят и работят в ерата на цифровите технологии. Висококачественото и приобщаващо образование и обучение са ключови за постигане на тази цел.
Актуализираният План за действие за цифрово образование ще надгради сегашния, приет през 2018 г. Неговият обхват ще бъде по-широк и ще включва също така неформалното образование и обучението през целия живот.
През септември Мария Габриел ще представи и инициативата за изграждане на Европейското образователно пространство. Заедно с Плана за действие в областта на цифровото образование те ще поставят европейските учители и преподаватели в основата на изграждането на устойчиви системи за образование и обучение, които да отговарят на съвременните предизвикателства и да бъдат в унисон с изискванията на цифровата ера.
„Като добавим към тези две инициативи още две – за Европейското научноизследователско пространство и Европейския институт за иновации и технологии, ще успеем да постигнем свързаност между висшите училища в Европа с иновационните екосистеми. Това означава повече практически умения, по-гъвкаво и модулно обучение, и като цяло – образователни системи в Европа, отговарящи на нуждите на европейците да повишават уменията си и да имат възможности за преквалификация.“ Това каза Мария Габриел пред участниците в международната онлайн научно-практическа конференция за дуалното обучение в инженерни специалности. Форумът е организиран по международния проект Dynamic по „Еразъм+“, който се изпълнява от България, Румъния и Хърватска. Той е посветен на сътрудничеството между образованието и бизнеса за развитието на дуалното образование.
Българският еврокомисар привлече вниманието на участниците върху отворената в момента покана по програма „Еразъм+“ с краен срок за кандидатстване 29 октомври. По нея могат да кандидатстват за финансиране с проекти обучителните организации в областта на образованието за възрастни, професионалното образование и обучение и училищното образование, които желаят да участват в трансграничен обмен и сътрудничество.

Your Image Description

Свързани статии:

Стартира инициативата „Изследователи в училищата“ Недостигът на учители все още е предизвикателство Нови възможности за университетите Изкуственият интелект няма да измести учителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Търсят най-добрите млади преводачи

Next article

Без лична и не кадърна

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Без лична и не кадърна

7 медала за младите информатици

7 медала за младите информатици

В ход е дигиталното обучение

Ново държавно IT училище във Варна

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"