"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 22, 2021

Външно оценяване – да, но когато има полза

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-06-2021
in Брой 22, 2021
A A

Анализи на резултатите от външните оценявания, включително след IV и след X клас, и промяна в учебното съдържание, учебните планове и учебните програми, ако тези анализи показват такава необходимост. До този извод стигат директори на училища в цялата страна. Те и техни заместници се събраха на станалата вече традиция годишна академия за управленци в системата на народната просвета. Сред основните теми е рестартирането на учебния процес.
„И към момента съществуват елементите на дистанционно обучение, а това означава и специфики в начина на преподаване. Болшинството от колегите изтъкват, че се наблюдават сериозни промени в начина на преподаване в момента, произтичащи от факта, че при дистанционното обучение учителят е сам и липсва екипността. Занапред ни предстои отново да възстановим екипната работа и общуване, обмяната на добри практики между преподавателите в различните направления. А това съвсем не е лесно“, коментира директорът на столичното 119. СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ и председател на Съюза на работодателите в народната просвета Диян Стаматов.
Другата голяма тема на тазгодишното издание на академията за директори е свързана с промените в Кодекса на труда и опциите, които всеки директор трябва да знае, за да има защита на служителите в образователните институции. Сред обсъжданите казуси е и този за освобождаване на учители за летните месеци и повторното им назначаване от новата учебна година. „За щастие, в системата този казус почти вече не се среща, и то защото през последните 3 години бяха премахнати т.нар. временни договори при назначаване на учители. Те бяха заменени с постоянни трудови договори с изпитателен срок
(до 6 месеца). Целта им е коренно различна, а именно да се види дали двете страни работят добре заедно“, пояснява Диян Стаматов.
Директорите са обсъждали и прилагането на модела 1:1 с устройство за всеки ученик, използване на безплатните възможности на Google – „Офис 365“, и масовото им прилагане, както и възможността да се използва най-доброто от дистанционното обучение във формата на присъственото. Директорите са обсъдили и темата за автоматизирано създаване на портфолио и надграждане на базисната информация. На дневен ред са и спецификите на проекта „Приобщаващо образование“, финансиран от
ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ – възможността за назначаване на ресурсни учители, логопеди, за изграждане на ресурсни кабинети и центрове в училищата, арттерапевтични стаи и т.н. „Това е следващата сериозна стъпка към утвърждаване присъствието на всички деца в масовите училища, независимо дали са със СОП, или не“, коментира Диян Стаматов.
И не на последно място директорите са обсъдили въпросите за мениджмънта на образователната институция. Както и начините, по които ще се оценява и респективно заплаща трудът на непедагогическия персонал (библиотекари, помощник-възпитатели, хигиенисти и т.н.). Диференцираното му заплащане е предвидено от новата учебна 2021/2022 г.
Партньорството образователна институция – местна власт през погледа на две успешни в това отношение общини – Бургас и Пловдив, е другата тема, събрала голям брой слушатели. „Когато има добро разбиране от страна на местната власт, нещата вървят и са успешни“, коментира Стаматов.
Гилдията е разделена за това дали да има, или не НВО след IV и след X клас. „Наясно сме, че сме длъжни да реализираме държавните политики. Но някои директори и учители по-скоро търсят логиката на тези изпити. Ако бъдат правени корекции и редакции на учебно съдържание, учебни планове и програми след провеждане на НВО, то тогава ще е виден и практическият смисъл от това упражнение – казва Диян Стаматов. – Липсата на практичност обезсмисля външните оценявания. Налице е статистическият елемент и това как се оценяват знанията по даден предмет на цялото поколение или випуск. Личното ми мнение е, че на определен период трябва да се правят корекции на учебници и учебно съдържание, и то базирани на проведени външни оценявания. А тази година да се видят и положителните неща, и негативите на дистанционното обучение. Казваме, че се е провело добре. Но единственият измерител, че това е така, си остава външното оценяване. Това е обективната оценка.“

Your Image Description

Свързани статии:

Тийнейджърите в нета всеки ден Колко дни се учи в Европа Децата живеят в опасни и вредни условия 3 от 4 младежи от 92 страни без умения за работа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Тийнейджърите в нета всеки ден

Next article

Фабрики за времето

Next article
Фабрики за времето

Фабрики за времето

Нов център на науката в Пловдив

Нов център на науката в Пловдив

200 млади лекари се дипломираха в Плевен

200 млади лекари се дипломираха в Плевен

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"