"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 37, 2022

Защо ИТ образованието е нужно на всеки

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-09-2022
in Брой 37, 2022
A A

Вкоренен е стереотипът, че в ИТ сферата могат да работят само технически грамотни хора, а тези с хуманитарни наклонности е по-добре да стоят по-далеч от информационните технологии. Всъщност се оказва, че за да преуспее човек в тази сфера, не е задължително да се увлича от точните науки. Нещо повече, в съвременния цифров свят е полезно всеки да е малко „айти“.
Цифровизацията е мегатренд, който влияе върху всички сфери от живота. Пазаруваме и правим резервации онлайн с един клик. Общуваме в социални мрежи.
Хоумофисът стана новото нормално, а главният инструмент за работа от дома е компютърът. За да се чувства уверено човек в цифровото пространство, трябва да е не само потребител, но и творец.
В програмирането умението за писане на код не е крайна цел, а инструмент, който помага да се решават проблеми. Вместо да следиш промоциите в различни магазини, можеш да създадеш приложение, което ги проследява в няколко супермаркета едновременно. И проблемът на купувача е решен!
В свое интервю основателят на компанията Apple Стив Джобс казва: „Полезно е всеки да може да програмира, защото това те учи да мислиш“. Програмирането учи да разбиваш проблемната задача на подзадачи, които да решаваш самостоятелно. След което обединяваш съставните части и получаваш комплексно решение. Това е базов навик, нужен във всяка професия.
За да напишеш програмен код, трябва да осъзнаваш как работи светът. Да декомпозираш сложните явления и да ги представяш под формата на прости последователности от събития. Програмистът трябва правилно да задава въпросите и да разбира как да намери отговора им. Ще успее в програмирането онзи, който с най-малко стъпки изгради по-къс алгоритъм.
Стереотипът за програмистите е, че са затворени хора, които седят по цял ден пред компютъра и общуват с външния свят само в краен случай. В действителност работата над ИТ проект е екипно усилие, където всеки изпълнява своята задача и всички си помагат един на друг. За да се създаде и поддържа сайт, са нужни няколко души, за компютърна игра – няколко десетки, дори стотици. Затова едно от главните умения, което се усвоява с програмирането, е работата в екип.
Всяка дейност, свързана с конструиране, развива образното мислене и фантазията. Интересът към процеса подтиква децата да задават въпроси, развива любознателност и изследователски способности.
Великият Айнщайн казва: „Логиката може да ви отведе от точка А до точка Б, а въображението – където пожелаете“. Заниманията по програмиране за деца включват елементи на игровизация и персонализация. Децата се занимават с нещо, което им е интересно, в комфортно темпо. Изучавайки ИТ, те постигат успехи и училищната програма, а понякога знаят дори повече от учителя. Дете, което се занимава с програмиране, знае как е устроен компютърът, има базови навици за работа в цифрова среда. Умее да създава сайтове, програми и като цяло, се чувства уверено при работа с техника.
Децата активно усвояват социалните мрежи, стават звезди в „Тик-ток“ и „Инстаграм“. Колкото повече съдържание пускат в нета, толкова повече внимание отделят на неговото качество. За целта трябва да могат да работят с фоторедактори, програми за монтаж на видео, текстови редактори и т.н.
Освен това за обучението по програмиране по подразбиране се използва английски. Затова детето не просто се учи да създава анимация в Scratch, но и неусетно научава езика. Това със сигурност ще му помогне в бъдеще, тъй като голяма част от професионалната литература в различните сфери се публикува на този език.

Your Image Description

Свързани статии:

Що е то сонификатор на данни Поне 50% от децата под 3 години – на ясли до 2030-а 56% от европейците искат повече пари за борба с кризата Правят кътове за четене в 8 училища в Пловдивско

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Ново школо в Швейцария отваря врати за първи път

Next article

Що е то сонификатор на данни

Next article
Що е то сонификатор на данни

Що е то сонификатор на данни

Поне 50% от децата под  3 години – на ясли до 2030-а

Поне 50% от децата под 3 години – на ясли до 2030-а

Изследователско пътуване из Средновековието

Изследователско пътуване из Средновековието

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"