160 педагози споделят практики и идеи на форум, организиран от столичното 51. СУ
Стела Маринова
Сто и шестдесет учители от цялата страна обменят практики и идеи във втората национална конференция „Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки“, организирана от столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“.
„Най-добрият начин един учител да се почувства ценен и че това, което прави, има нужда от още развитие и да намери пътя за него, е чрез обмен на добри практики“, казва на форума зам.-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова.
По думите ѝ, за да бъде едно дете добре подготвено за успешна реализация във високотехнологичното общество на XXI век, са важни не само материалната база и средата, в която учи, а и образователните технологии. „Трябва да ползваме дигиталните технологии по най-добрия начин, да развием различни методи на преподаване, проектно базирано обучение и да научим децата да мислят, да четат, да имат грамотност, да работят заедно в екип“, подчертава тя. И допълва, че добрите практики на учители и училища ще бъдат популяризирани в сайта на МОН.
Двудневният форум започва с филма „Нека бъде светлина“, изготвен от преподаватели и ученици. По любопитен начин той показва как са възникнали научните открития в света. „Така показваме как STEM да се свърже с изкуството и да се популяризира STEAM, където изкуството е неразривна част от преподаването. Когато изкуството се включи в преподаването на природните науки, то дава чувство, емоция и вдъхновение, а тогава нещата се запомнят“, споделя пред „Аз-буки“ директорът на 51. СУ Асен Александров.
В рамките на първия ден са изнесени 40 доклада в шест секции: биология, химия, физика, география, информатика и информационни технологии и STEM. „Всеки намери нещо, което е свързано точно с неговата работа, а не изобщо за природните науки“, казва Александров. На втория ден учителите представят общовалидни за преподаването на природните науки неща.
Вече е загатната и темата за третото издание на конференцията – изкуственият интелект и преподаването. „Виждайки как добре се справя с потребителските вкусови интереси, си мислим, че по същия начин изкуственият интелект може да индивидуализира обучението на учениците и да разбере техните пропуски, като в зависимост от това им предлага материали“, обяснява Александров.
По думите му изкуственият интелект ще промени и начина на изпитване. Вместо преразказване на факти учителите ще трябва да изискват от учениците да влагат свои мисли и да разсъждават върху процеси и твърдения. Александров споделя, че вече са правили урок по история, в който се задава въпрос на изкуствения интелект и в класа се обсъждат различните отговори.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg