"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 16, 18-24.04.2024 г.

Над 1000 преподаватели подготвят бъдещи учители чрез иновативни технологии

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
17-04-2024
in Брой 16, 18-24.04.2024 г.
A A
Снимки – Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ – Пловдив

Над 1000 преподаватели от различни висши училища в страната вече прилагат иновативни образователни технологии и компетентностен подход при подготовката на студенти – бъдещи учители. Това съобщи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на Центъра за иновативни образователни технологии в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ – Пловдив, съобщава пресцентърът на МОН.

Центърът е изграден по Националната програма на МОН „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“. Нейна цел е обучението на студентите по педагогически специалности да стане по-компетентностно и практически насочено, както и бъдещите учители да развият умения за използване на съвременни дигитални технологии при преподаването. За постигането ѝ самите университетски преподаватели преминават целенасочени обучения в две направления – иновативни технологии и компетентностен подход, които впоследствие предават на студентите – бъдещи училите.

„Тази програма е изключително важна, защото искаме в рамките на училищното образование все повече и по-реално да навлезе компетентностният подход. Учениците да учат не само за оценки и за възпроизвеждане на знанията, а да придобият реални умения за живота, които да им дадат възможност след това да се реализират успешно“, изтъкна министър Цоков.

Той откри новия Център заедно с ректора на Академията доц. д-р Жан Пехливанов. В него ще получат квалификация около 40 педагогически специалисти от Академията, които впоследствие ще приложат в Центъра своите знания и умения за обучение на бъдещи учители, както и на докторанти и преподаватели от останалите направления във висшето училище. Учители от средните училища също ще могат да повишават квалификацията си в новия център. Той е част и от Националната мрежа от университетски центрове по иновативни образователни технологии с цел бърз обмен на знания, опит и добри практики в тази област.

Your Image Description

Свързани статии:

Предлагат промени в Наредбата за приобщаващо образование МОН се превърна в сцена за спектакъл Студентите плащат за обучение средно по 1010 лв. Инвестират 900 000 лева в база за STEM обучение в Югозападна България

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags МОНПловдивпроф. Галин ЦоковРепортерЦентър за иновативни образователни технологии

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Държавата ще плаща обучение в топ университети

Next article

Ученици от Строителната гимназия в София спечелиха националното състезание „Озеленяване и цветарство“

Next article
Ученици от Строителната гимназия в София спечелиха националното състезание „Озеленяване и цветарство“

Ученици от Строителната гимназия в София спечелиха националното състезание „Озеленяване и цветарство“

Редица общини обявяват 2 май за неучебен ден

Редица общини обявяват 2 май за неучебен ден

12 пълни шестици на Националното състезание по химия и опазване на околната среда

12 пълни шестици на Националното състезание по химия и опазване на околната среда

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"