"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 46, 14 – 20.11.2024 г.

Представят модел на позитивно образование

Новата образователна парадигма ще се обсъжда на форум, организиран от Варненския свободен университет

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-11-2024
in Брой 46, 14 – 20.11.2024 г.
A A
Проф. д.п.н. Румен Стаматов по време на Международния образователен форум във Варна. Снимка ВСУ „Черноризец Храбър“

Модел на позитивно образование и подходите, които могат да бъдат интегрирани в училищата чрез него, ще бъде представен и обсъден в рамките на образователния форум „Позитивното образование – концепции, подходи и перспективи“. Той се организира от Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“ и ще се проведе на 15 ноември в Младежкия дом във Варна.

Вестник „Аз-буки“ е медиен партньор на събитието.

Участниците във форума са представители на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“, РУО – Варна, местната община и Медицинския университет „Проф. д-р Параскев Стоянов“, а гости са директори и представители на училищата в областта.

„Варна е център на нова образователна парадигма, наречена позитивно образование.

Ще съберем участници от различни институции, които отговарят за образователни политики и се занимават с привнасяне на научно разработени програми в конкретни училища. Ще се обсъждат възможности за интегриране и споделяне на опит в контекста на позитивното образование“, споделя проф. д.п.н. Румен Стаматов – ръководител  на Центъра за позитивно образование на ВСУ „Черноризец Храбър“.

Философията на позитивното образование е „училището е дом за детето“. То е много повече от формална институция, в която протича обучение, разяснява проф. Стаматов. Той посочва, че позитивното образование е построено върху идеите на позитивната психология. Тя поставя в центъра благоденствието на цялостната училищна общност – ученици, учители, родители.

„Идеята на форума е да посочим пътища, подходи към стратегии как е възможно това да се случи“, допълва експертът.

Моделът, който ще бъде представен, се основава на концепцията за психичното благополучие и процъфтяване. „В модела са включени няколко области, които са основни за разцъфтяването на училищна общност. Това са позитивните емоции, позитивните отношения, позитивното ангажиране, позитивните цели и смисъл в живота, резилианс и позитивните постижения“, посочва проф. Стаматов.

С модела могат да бъдат интегрирани подходи като наблягане на силните страни, развитие на лични качества, самоконтрол, нагласи на растеж на ума, вътрешна мотивация. „Това са персонални конструкти, които помагат на децата да се справят с предизвикателствата“, уточнява ръководителят  на Центъра за позитивно образование.

Ще бъдат обсъдени предизвикателствата, пред които са изправени училищните общности, и по-конкретно учителите, при прилагането на различни програми за психическо благополучие в контекста на конкретното учебно заведение.

„Целта на форума е да запознаем педагозите със съществуващите програми, подходи и модели на психичното благополучие,

в които се интегрират способностите, необходими за постигане на академичен успех, за усилване на психичното благополучие на децата“, разяснява експертът.

Преди две години екип на Варненския свободен университет разработва програмата за преподаване на благополучие в училище „Щастието в училище“. Тя вече е апробирана в 21 паралелки във варненското СУ „Гео Милев“ и дава първи резултати. Една от целите е да се проследи в каква степен позитивното образование може да подпомогне ограничаването на негативните траектории в развитието на учениците.

Участниците в образователния форум ще се запознаят и с доклад на тема „Психичното здраве и благополучие – мисия възможна в нашето училище“, представен от  проф. д-р Тодорка Костадинова от Медицинския университет – Варна.

*По текста работи Цветелина Петрова

Your Image Description

Свързани статии:

Изкуственият интелект като виртуален асистент Отлагат празници, но не и уроци Какъв да стана Сезон с изключителни музиканти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags ВарнаВСУ „Черноризец Храбър“образованиеСюжетифорум

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

МОН се вслушва в гласа на учителите

Next article

Директори на центрове за подкрепа за личностното развитие: Необходима е промяна във финансирането

Next article
Директори на центрове за подкрепа за личностното развитие: Необходима е промяна във финансирането

Директори на центрове за подкрепа за личностното развитие: Необходима е промяна във финансирането

Вестник „Аз-буки“

Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2024 г.

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков

България и Румъния ще си сътрудничат за модернизация на учебните програми

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"