Доказани професионалисти в ресторантьорския бранш оценяват кулинарните разработки на студентите
Студенти от Института по кулинарни изкуства към Висшето училище по мениджмънт във Варна представят иновативни продукти по време на петото издание на кулинарното изложение Food Innovation Exhibition.
Събитието е част от практическия изпит по дисциплината „Иновации и креативност в кулинарните изкуства“ на студентите от специалностите „Гастрономия и кулинарни изкуства“ и „Хотелиерство и кулинарни изкуства“.
„Задачата им е да създадат свой собствен кулинарен продукт, като преминат през целия цикъл от зараждането на една иновативна идея, през планирането и реализирането ѝ, до въвеждане на оперативно производство и позиционирането ѝ като готов продукт на пазара“, обяснява за в. „Аз-буки“ доц. д-р Мая Иванова – ръководител на катедра „Туризъм“ към Висшето училище по мениджмънт във Варна.
Разбира се, сред основните условия е новият продукт да няма еквивалент на пазара.
Доц. Иванова разказва, че задачата на студентите е възложена още в началото на учебната година през октомври.
Така че младите хора имат на разположение достатъчно време за реализирането на интересната си идеята – от зародиша до крайната цел.
„Всяка година имаме продукт, който е започнал като идея, бил е планиран от съответния студент и след завършването си той го пуска на пазара и го превръща в действащ продукт, който се радва на успех“, обяснява тя.
Презентация на иновативните продукти
Във финалния елемент от изпита студентите подготвят собствени щандове, на които презентират иновативните си продукти пред гостите и преподавателите.
„Идеята е студентите да могат да получат обратна връзка не само от нас – техните учители, но и от доказани професионалисти в ресторантьорския бранш. По този начин ще разберат не само дали продуктът им е добър, или не, но също така какво може да се подобри или допълни“, споделя доц. Иванова.
В петото издание на кулинарното изложение участие взимат 20 студенти. Безспорен победител в надпреварата е Александър Шопов с рибените си джърки (парчета месо, сушени в специални условия).
Той ги представя в две вариации – сьомгова пъстърва с медена марината и лаврак с терияки.
Сред другите отличили се млади кулинари са студентите Димитър Пасков с уникалната си серия дезодоранти за храна (Spice Up) и Анастасия Подолская със своя екстракт от нар и хималайска сол (Pom Himalaya Elixir).
Специална награда от кулинарното изложение получава Хосе Луис Ордонез Флорес. Той представя добавка от маринован чесън в тракийски и латиноамерикански вариант, съответно вдъхновени от българските традиции и от кухнята на родната му страна Ел Салвадор.
Другите иновативни идеи, които се открояват на форума, са дъвчащи гумени мечета за успешна тренировка (PowerChews), протеинови маршмелоу, дъвка за балончета с кофеин (Boosterka Energy Gum), шоколадов дип от нахут (Garbanzo Elegance), халвандула (халва от лавандула и спирулина) и много други.
Кулинарното изложение не е последната част от изпита на студентите в Института.
Предстои им още един, последен изпит, на който отново ще представят иновативните си продукти, но в още по-добра версия въз основа на препоръките и съветите от журито и гостите на форума.
Институт за кулинарни изкуства
В Института по кулинарни изкуства към Висшето училище по мениджмънт във Варна обучението е изцяло на английски език.
Там се изучават две бакалавърски програми –„Гастрономия и кулинарни изкуства“, която е с продължителност на обучение от три години, и „Хотелиерство и кулинарни изкуства“ – четири години.
Висшето училище по мениджмънт работи в тясно сътрудничество с британския си партньор Cardiff Metropolitan University. В края на обучението си студентите получават две дипломи – българска и британска.
Имат студенти от цял свят. А кулинарните изложения се превръщат в традиция. По този начин младите хора могат да покажат на практика какво са научили през годините в Института.
„Идеята е, че те могат да обединят кулинарните си знания и умения с тези от другите изучавани дисциплини – икономика, маркетинг, бизнес, счетоводство и финанси. Така на изложението показват какво са научили и дали са готови за реалния живот и пазара на труда“, завършва доц. Иванова.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg