"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. “Педагогика”, 2025 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-02-2025
in Съдържание на сп. “Педагогика”, 2025 г.
A A

Development of Metacognitive Skills in 11 – 14-Year-Old Students in а Non-Formal Educational Environment

Dr. Isa Hadjiali, Assoc. Prof.
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)
Dr. Teodora Kolarova, Assoc. Prof.
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.01

Abstract. The purpose of this study was to determine and assess the impact of non-formal educational activities on the development of metacognitive skills in middle school students (11- to 14-year-old)…

SEE MORE

 

 

 

Study on the Level of Satisfaction and Expectations of Teachers towards the Use of Supporting Texts and Storytelling in Moral Education in Primary Education

Prof. Dr. Dorin Opriş, DSc.
1 December 1918 University of Alba Iulia (Romania)
Adina Popovici
Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca (Romania)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.02

Abstract. The present study starts from the growing interest currently shown in moral education and aims to highlight the level of satisfaction and expectations of teachers towards the supporting texts and stories used to achieve the goals of this classical dimension of education…

SEE MORE

 

 

 

Trends in Science Education from the Digital Perspective: a Study Supported by a Bibliometric Analysis

Dr. Ivelina Kotseva, Assist. Prof.,
Dr. Maya Gaydarova, Assoc. Prof.
St. Kliment Ohridski University of Sofia (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.03

Abstract. This study investigates the intersection of science education and digital technology integration through bibliometric analysis and trend identification…

SEE MORE

 

 

 

Критическата рефлексия спрямо ИКТ в началната квалификация на учителите в епохата на ускорено развитие на дигиталните технологии

Доц. д-р Наталия Христова, Деян Петров
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.04

Absract. Статията съсредоточава вниманието си върху актуалното ускорено развитие на дигиталните технологии и въздействието му върху съвременните общества…

SEE MORE

 

 

 

Резултати от изследване на глаголна семантика при деца чрез езикови задачи, проведени онлайн

Д-р Валентина Стефанова,
д-р Мария Тодорова,
доц. д-р Цветана Димитрова
Institute for Bulgarian Language “Prof. Lubomir Andreychin”
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.05

Absract. Статията представя резултатите от изследване на основния речников запас при ученици в начален и прогимназиален етап на обучение в две възрастови групи: 7 – 10 г. и 11 – 14 г…

SEE MORE

 

 

 

Необходимо ли е развитието на възпитателна компетентност у учителите? :нения на родители и учители

Гл. ас. д-р Екатерина Томова
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.06

Резюме. В статията са представени резултати от проучване, проведено чрез анализ на мнения, изразени от 361 родители и учители…

SEE MORE

 

 

 

 

Проект на игри от модул „Математика“ към специализирана софтуерна платформа за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър

Velichka Koseva, PhD student
Primary School “Panayot Volov” Plovdiv
Dr. Gencho Stoitsov, Assoc. Prof.
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.07

Резюме. В настоящата статия се обсъжда идеята за създаване на образователен софтуер, като допълнителен методически инструмент за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър (РАС) по математика…

SEE MORE

 

 

 

Methodological Basics of the Experiment in Pedagogy

Dr. Delyan Penchev
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.08

Abstract. Pedagogy is a field of science in which some characteristics of both social studies and humanities intersect…

SEE MORE

 

 

 

Формиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез stem обучение по биология и здравно образование (VII клас)

Калина Иванова,
доц. д-р Делка Карагьозова-Дилкова
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.09

Резюме. В статията се представят резултати от дидактически тестове, които са проведени с 46 ученици от ОУ „Яне Сандански“ – Пловдив, преминали STEM обучение по биология и здравно образование (VII клас) през учебната 2022/2023 година…

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

No related posts.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Формиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез stem обучение по биология и здравно образование (VII клас)

Next article

Театрален училищен маратон на испански език

Next article
25 училища от страната се представиха на сцената на тридневния XXV национален фестивал за училищен театър на испански език, който се проведе в Театъра на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов"

Театрален училищен маратон на испански език

Курсант-старшина I степен Тодор Тачев от Висшето военноморско училище "Н. Й. Вапцаров" е носител на тазгодишната награда "Студент на годината

Отличиха най-добрите студенти за 2024 г.

ОУ „Христо Максимов“ в Самоков празнува

ОУ „Христо Максимов“ в Самоков празнува

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"