НАУЧНО СПИСАНИЕ ФИЛОСОФИЯ
BULGARIAN JOURNAL OF PHILOSOPHICAL EDUCATION
ГОДИНА XXVIII / VOLUME 28, 2019
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENTS
СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 112
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 113 – 224
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 225 – 336
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 337 – 448
BOOK REVIEWS / НОВИ ЗАГЛАВИЯ
99 – 103: За две нови монографии на Нонка Богомилова [For Nonka Bogomilova’s Two New Monographs] / Иванка Стъпова / Ivanka Stapova
104 – 105: Truth and Meaning. Categories of Logical Analysis of Language by Todor Polimenov /
Kamen Lozev
208 – 212: Отзив за книгата на Андрей Лешков – „Ауратично и театрично“ (Основни светогледни тематизми на модерното естетическо мислене) [Review about Andrei Leshkov’s Monography – “Auratical and Theatrical” (Basic Themes of Modern Aesthetic Thought)] / Николай Михайлов / Nikolai Mihailov
213 – 216: „Протосоциология“, или философското начало на социологията [“Protosociology” or the Philosophical Beginning of Sociology] / Валентина Миленкова / Valentina Milenkova
228 – 329: A Monograph in the Field of Philosophical Logic / Atanaska Cholakova
435 – 438: Древноиндийският философ Бхартрихари за първи път на български език [Ancient Indian Philosopher Bhartrihari for the first time in Bulgarian] / Митко Момов / Mitko Momov
CURRENT PHILOSOPHICAL EVENTS / АКТУАЛНИ ФИЛОСОФСКИ СЪБИТИЯ
205 – 207: Тематични и ценностни модели в образованието по философия [Thematic and Value Models in Philosophical Education] / Анета Тумбева, Соня Крънчева / Aneta Tumbeva, Sonya Krancheva
HISTORY OF PHILOSOPHY / ИСТОРИЯ НА ФИЛОСОФИЯТА
9 – 13: Visual and Language Codes of Basic Existentials in Heidegger’s Being and Time / Aneta Tumbeva
231 – 240: Philosophical Thought of Phan Boi Chau / Cao Xuân Long
241 – 250: Arendt and Heidegger: the Human Condition Reconsidered / Tengiz Tsimnaridze
251 – 263: Philosophy, Rationality and Decision-making: Basic Techniques and Tools of building the Human Mind / Philip Ogo Ujomu
343 – 351: Американският неореализъм и съзнанието [American Neorealism and Consciousness] / Георги Белогашев / Georgi Belogashev
LOGICAL CHALLENGES / ЛОГИЧЕСКИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
304 – 316: Кант или Kант(ор) [Kant or Cant(or)] / Валентин Аспарухов / Valentin Asparuhov
Kant’s System of Judgments / Silviya Kristeva
MORAL PHILOSOPHY / МОРАЛНА ФИЛОСОФИЯ
156 – 165: Свободата в контекста на руската етическа парадигма (част I) [Freedom in the Context of the Russian Ethical Paradigm (Part One)] / Добромир Добрев / Dobromir Dobrev
264 – 272: How can we Broaden Myopic Moral Horizons? The Role of Ethical Gradualism for ‘Moral’ Remapping / Silviya Serafimova
273 – 282: Свободата в контекста на руската етическа парадигма (част II) [Freedom in the Context of the Russian Ethical Paradigm (Part II)] /Добромир Добрев / Dobromir Dobrev
PHILOSOPHICAL ANTHROPOLOGY / ФИЛОСОФСКА АНТРОПОЛОГИЯ
135 – 149: War and Peace: the Interpenetration (WWI in a New Anthropological Perspective) / Lazar Koprinarov
150 – 155: Epistemology in the Context of Social Construction of Reality / Angel Tsvetkov
PHILOSOPHY AND RELIGION / ФИЛОСОФИЯ И РЕЛИГИЯ
317 – 327: Някои аспекти от църковното учение за духовната борба въз основа на съчинението на св. Йоан Касиан Римлянин „Събеседвания с отците“ [Some Aspects of the Church Doctrine on the Spiritual Struggle Based on St. John Cassian’s Work „The Conferences“] / Стоян Чиликов / Stoyan Chilikov
PHILOSOPHY OF ARTS / ФИЛОСОФИЯ НА ИЗКУСТВОТО
29 – 49: Tentatives in the Theory of Cinema Communication – Ideas, Grounds, Contextual Paradigms / Irina Kitova
381 – 396: Paradigms of Cinema Communication – Constellations in the Field of Cinema Art / Irina Kitova
PHILOSOPHY OF EDUCATION / ФИЛОСОФИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
50 – 74: Гражданската образованост – цел на образованието в активно гражданство [Civic Educatedness – Goal of the Education in Active Citizenship] / Борис Манов / Boris Manov
75 – 85: Връзката между цели на обучението и оценяването по философия в средното училище [The Relationship between Learning Goals and Assessment in Secondary School Philosophy] / Николета Николова / Nikoleta Nikolova
181 – 191: За нова педагогическа парадигма [For a New Pedagogical Paradigm] / Николета Михалева / Nikoleta Mihaleva
397 – 412: Академичната автономия в контекста на съвременната университетска идея – философски и правни аспекти [Academic Autonomy in the Context of the Contemporary Idea of a University – Philosophical and Legal Aspects] / Веселина Славова, Андрияна Андреева, Дарина Димитрова / Veselina Slavova, Andriyana Andreeva, Darina Dimitrova
423 – 422: Изграждане на толерантност и умения за общуване чрез техниките на фототерапия [Promoting Tolerance and Communication Skills through Phototherapy Techniques] / Маргарита Бакрачева / Margarita Bakracheva
PHILOSOPHY OF SCIENCE / ФИЛОСОФИЯ НА НАУКАТА
14 – 22: Paradigm Shift in the Understanding of the Creative Abilities of Consciousness / Helena Knyazeva
23 – 28: Тезата на Хамлет, или за научната познаваемост на света [Hamlet’s Thesis, or about the Scientific Knowability of the World] / Ангел С. Стефанов / Anguel S. Stefanov
128 – 134: Съвременната медицина – наука или изкуство? [Contemporary Medicine – Science or Art?] / Веселина Славова / Veselina Slavova
283 – 294: Process-relations in “Time Experience” / Serghey Gherdjikov
295 – 303: Мястото на интелекта в теориите за съзнанието от по-висок ред (ТСПР) [“The Intellect” according to the Higher-order Theories of Consciousness] / Давид Пеев / David Peev
POLITICAL PHILOSOPHY / ПОЛИТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
166 – 180: National Identity – European Identity: Resemblance and Dissonance, Complementarity or Contention? / Liliya Sazonova
359 – 370: Colonialism, Ethnicity and the Quest for Community Development in Africa / Temisanren Ebijuwa
371 – 380: Постиндустриален капитализъм, колективна идеология и обществото на алтернативната истина [Post-industrial Capitalism, Collective Ideology, and Alternative Truth Society] / Ален Клайн / Alain Klein
PSYCHOLOGY / ПСИХОЛОГИЯ
86 – 98: Иван Кинкел: За произхода на религията [Ivan Kinkel: about the Origin of Religion] / Стоил Мавродиев / Stoil Mavrodiev
192 – 204: Психосоциални аспекти на реакцията на скръб у майката след неуспешна асистирана репродукция [Psychosocial Aspects of Mother’s Grief after a Failed Attempt at Assisted Reproduction] / Милена Димитрова, Данчо Дилков, Галина Димитрова, Стоян Везенков, Росица Дойновска / Milena Dimitrova, Dancho Dilkov, Galina Dimitrova, Stoyan Vezenkov, Rositsa Doynovska
423 – 434: Psychoanalytic Education and Its Place in the Modern System of Education and Training / Stoil Mavrodiev, Lubomira Dimitrova