"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Vocational Education Съдържание на сп. "Професионално образование", 2017 г.

Професионално образование, година XIX, книжка 6, 2017

от
15-11-2017
in Съдържание на сп. "Професионално образование", 2017 г.
A A

CONTENTS / СЪДЪРЖАНИЕ

 

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ

Спортът – алтернатива на агресивното поведение
[Sport as Alternative of Aggressive Behavior]
/ Татяна Янчева / Tatiana Iancheva – стр./page 621
Log in to read the full text

 

Форми и политически инструменти за стратегическо направляване на образователни институции и спортни организации
[Modes of Governance and Policy Instruments for Steering Educational Establishments and Sport Organisations]
/ Иван Сандански / Ivan Sandanski – стр./page 631
Log in to read the full text

 

Тютюнопушене или здраве – изберете сами
[Smoking or Health – Choose by Yourself]
/ Ученически съвет и XII„в“ клас на Средно училище „Пенчо П. Славейков“ – София / Student Council and 12c Grade of “Pencho V. Slaveykov” Secondary School – Sofia – стр./page 641
Log in to read the full text

 

Щастливи и здрави заедно
[Happy and Healthy Together]
/ Гергана Петрова, Анета Русева / Gergana Petrova, Aneta Ruseva – стр./page 657
Log in to read the full text

 

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ

Бизнес план за създаване на пчелин
[Business Plan for Establishing a Bee Farm]
/ Наталия Стоянова / Natalya Stoyanova – стр./page 669
Log in to read the full text

 

Описание на практическа работа с програмата „Енвижън“ в обучението по математика във втори клас
[A Description of the Envision Training in Mathematics in Second Grade]
/ Светлана Колева / Svetlana Koleva – стр./page 683
Log in to read the full text

 

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОРА

Мобилното приложение VEO и опитът на един български директор
[The Mobile Application VEO and the Experience of a Bulgarian Principal]
/ Снежана Ангелова / Snejana Angelova – стр./page 690
Log in to read the full text

 

EVENTS / ХРОНИКА

ЕК приема инициатива за насърчаване на чиракуването в Европа
[EC Adopts Initiative to Boost Apprenticeships in Europe]
/ Генерална дирекция „Заетост, социални въпроси и приобщаване“ на EK / DG Employment, Social Affairs & Inclusion of EC – стр./page 693
Log in to read the full text

 

STEPS TO SUCCESS / ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА

Основни видове RAID конфигурации за обезпечаване сигурността на данните
[RAID Technology. Main Types of Configurations]
/ Христо Йорданов / Hristo Yordanov – стр./page 699
Log in to read the full text

 

Информационна сигурност и технологии за защита в IP мрежите
[Information Security and Protection Technologies in IP Networks]
/ Цветан Митов / Tzvetan Mitov – стр./page 704
Log in to read the full text

 

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ

Today's topic: Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov” Varna, Bulgaria

93 години ПГГСД „Николай Хайтов“ – гимназия с традиции, доказана във времето
[93 Years of “Nikolay Haitov” Vocational School – a High School with Traditions, Proved in Time]  
/ Eng. Mariya Georgieva, Dr. Maya Rogashka / Maria Georgieva, Maia Rogashka – стр./page 711
Log in to read the full text

 

Дуалното обучение – мираж или реалност
[Dual Education – a Mirage or a Reality]
/ Мария Георгиева / Maria Georgieva – стр./page 724
Log in to read the full text

 

Партньорство с родителите на ученици със СОП
[Cooperating with Parents of Students with Special Educational Needs]
/ Мая Рогашка / Maia Rogashka – стр./page 727
Log in to read the full text

 

Добри практики за повишаване качеството на практическото обучение
[Good Practices for Increasing the Quality of Practical Training]
/ Надежда Илиева / Nadejda Ilieva – стр./page 730
Log in to read the full text

 

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ – стр./page 736

 

READ IN THE LATEST ISSUES OF „AZ-BUKI“ JOURNALS
/ В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА „АЗ-БУКИ“ ЧЕТЕТЕ – стр./page 743

 

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – стр./page 745

 нагоре


 

СПОРТЪТ – АЛТЕРНАТИВА НА АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ

 

Татяна Янчева

National Sports Academy “Vassil Levski”

 

Absract. Настоящата статия поставя акцент върху това може ли спортът да бъде алтернатива на агресивното поведение. Авторът разглежда спорта като специфичен социален феномен, като особена „магия“, която привлича интереса на милиони привърженици по света. Представена е идеята да се потърсят превантивният и корекционният ефект от заниманията със спорт върху поведението, психиката и личността на децата и юношите. На база на специализиран анализ на спорта се дава възможност да се разглежда спортът и като „поведенческа терапия“ и по този начин да изпълнява функцията на алтернатива на агресивното поведение. Спортната дейност, като строго нормирана и регламентирана активност, може да окаже развиващ, регулиращ, коригиращ и превантивен ефект. Посочени са и редица мерки, които дават възможност за реализирането на социалните функции на спорта и превръщането му в алтернатива на агресивното поведение – чрез целенасочено професионално управление и стимулиране на физическата активност и спорт в училище и в свободното време.

Keywords: sport; aggression; physical activity; prevention; behaviour

 

SPORT AS ALTERNATIVE OF AGGRESSIVE BEHAVIOR

 

Abstract. This article focuses on whether sport can be an alternative to aggressive behaviour. The author views sport as a specific social phenomenon, as a “magic” that attracts the interest of millions of supporters around the world. The idea is to look for the preventive and corrective effect of sports activities on the behaviour, the psychics and the personality of children and adolescents. Based on a specialized analysis of sport is given the floor for viewing sport as “behavioural therapy” and thus to serve as an alternative to aggressive behaviour. Sports activity – as a strictly regulated and regulated activity, may have a developing, regulating, corrective and preventive effect. Shown are also a number of measures that make it possible to realize the social functions of sport and turn it into an alternative to aggressive behaviour – through purposeful professional management and stimulation of physical activity and sport in school and leisure.

 

Prof. Tatiana Iancheva, DSc.

National Sports Academy “Vassil Levski”

Sofia, Bulgaria

 нагоре


 

ФОРМИ И ПОЛИТИЧЕСКИ ИНСТРУМЕНТИ ЗА СТРАТЕГИЧЕСКО НАПРАВЛЯВАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИНСТИТУЦИИ И СПОРТНИ ОРГАНИЗАЦИИ

 

Иван Сандански

National Sports Academy “Vassil Levski”

 

Absract. Публикацията анализира прилаганите от дирекция „Превенция, интег­рация, спорт и туризъм“ (ПИСТ) към Столична община форми на стратегическо направляване и свързаните с тях инструменти за реализация на политиките във физическото възпитание и спорта. Те институционализират действията и поведението на столичните образователни институции, спортни клубове, младежки организации и социални групи, участници в проектни дейности и спортни инициативи. Четирите идентифицирани форми са принуждаване, рамкова регулация, волунтаризъм и фокусирано насочване. Процесът на стратегическо направляване и координиране на колективни усилия, политики и ресурси се основава на система от институционализирани правила за регулиране на техните действия. На практика подобен процес преминава през възприемане на хибридни форми. Основният механизъм за осъществяване на стратегическите и програмните намерения на Столична община е проектният мениджмънт. Постигането на визията за София като град на младите, активните и иновативните хора, в която спортът, в съчетание с образоване, доброволчество, инициативност, се разглежда като ключов механизъм и агент на социалната промяна, обаче изисква проактивно мислене и стратегически подход. Той е ориентиран към постигане на някакво бъдещо, но все още неизвестно откъм социално време, пространство и проекция желано състояние. Поради тази причина Столична община резонно се опира на вече апробирани в социалната практика източници на мотивация и механизми на когнитивно знание и социално въздействие.

Keywords: modes of governance; policy instruments; project management; collective rules

 

MODES OF GOVERNANCE AND POLICY INSTRUMENTS FOR STEERING EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS AND SPORT ORGANISATIONS

 

Abstract. The article sets out to unpack the modes of governance and related policy instruments for steering educational establishments and sport organisations employed by the Sofia municipality Department of Prevention, Integration, Sport and Tourism (DPIST). These instigate a process of institutionalization the actions and behaviours of local schools, kindergartens, sport clubs, youth organisations, and various social groups participating in DPIST funded or supported projects and sport initiatives. Four primary modes of strategic steering are identified including coercion, voluntarism, targeting and framework regulation. The process of steering collective actions, policies and resources is premised on creating a system of institutionalized rules. In fact, such a process takes hybrid forms. The key mechanism for achieving both the strategic and sport policy intentions of Sofia municipality has been the machinery of project management. It is also demonstrated that the pursuit of the new promoted vision envisaging Sofia as a vibrant city of juvenile, active and innovative people where sport, in combination with education, volunteering and entrepreneurship, is seen as the key means and agent of social change, however, requires a proactive forward thinking and strategic approach. It is directed towards pursuing some future, but still unknown desired state in terms of necessary social time, space and projection. Due to this uncertainty Sofia municipality reasonably has relied on a set of already tested in the social practice sources of reasoning and mechanisms of cognitive knowledge and social interventions.

 

Dr. Ivan Sandanski, Assoc. Prof.

Department of Management & History of Sport

National Sports Academy “Vassil Levski”

Sofia, Bulgaria

 нагоре


 

ТЮТЮНОПУШЕНЕ ИЛИ ЗДРАВЕ – ИЗБЕРЕТЕ САМИ

 

Ученически съвет и XII„в“ клас

Средно училище „Пенчо П. Славейков“ – София

 

Absract. Текстът представя опита на Ученическия съвет и XII„в“ клас в 1. Средно училище „Пенчо П. Славейков“ при организиране на кампания срещу тютюнопушенето. Показани са етапите на кампанията, както и резултатите от нея – намалял с 12,5% брой на учениците пушачи.

Авторите на текста споделят етапите на работа, получените резултати, начина, по който са постигнати те. Предложени са и няколко въпросника за оценка на ситуацията преди, по време и след осъществяване на инициативата.

Keywords: students; smoking; ant-smoking campaign; results; questionary

 

SMOKING OR HEALTH – CHOOSE BY YOURSELF

 

Abstract. The text presents the experience of the school council in the “Pencho P. Slaveykov” Secondary School in organizing a campaign against tobacco smoke. The stages of the campaign, as well as its results, are shown: a 12.5% drop in the number of pupil smokers.

The authors of the text share the stages of work, the results obtained, the way they are achieved. Several questionnaires are also available – for evaluating the situation before, during and after the initiative.

 

Student Council and 12c Grade

“Pencho V. Slaveykov” Secondary School

Sofia, Bulgaria

 нагоре


 

ЩАСТЛИВИ И ЗДРАВИ ЗАЕДНО

 

Гергана Петрова, Анета Русева

Kindergarten N. 37 “Valshebstvo”

 

Absract. Авторите разглеждат фактора „обездвижване“ като един от основните, водещи до болестите на техническата цивилизация. Възникналият дефицит от двигателна активност нарушава баланса от биологични потребности и реално осъществената от децата активна двигателна дейност.

Текстът показва изпълнението на проект, чиято цел е да повишим физичес­ката дееспособност на децата, да променим отношението и нагласите им в положителна посока към спортните дейности и да го превърнем в традиция. Да намалим агресията сред децата, както и да изградим един нов модел на здравословен начин на живот, базиран на двигателна активност и любов към природата, и да го превърнем в поведение на отговорност и дисциплина. Децата са се включили в занимания в областта на спорта, организиране на спортен празник с игри и футболно състезание в детското заведение.

Текстът представя и сценарий за провеждане на спортния празник.

Keywords: health; kindergarten; child activity; immobilization; motor activity; deficiency; physical capacity; aggression; lifestyle

 

HAPPY AND HEALTHY TOGETHER

 

Abstract. The authors consider the immobilization factor as one of the main causes of the diseases of the technical civilization. The onset of motor activity deficiency disturbs the balance of biological needs and the real motor activity by children.

The text demonstrates the implementation of a project aimed at enhancing the physical capacity of children, changing their attitudes in a positive direction towards sports activities and turning such activities into a tradition. To reducing aggression among children, and building a new model of a healthy lifestyle, based on motor activity and love for nature, turning such a model into a behavior of responsibility and discipline. Children have taken part in sport activities, organizing a sports holiday with games and a football competition.

The text also presents a scenario for conducting a sports day.

 

Ms. Gergana Petrova, Ms. Aneta Ruseva

Kindergarten № 37 „Valshebstvo”

Sofia, Bulgaria

 нагоре


 

БИЗНЕС ПЛАН ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ПЧЕЛИН

 

Наталия Стоянова

Agricultural University Plovdiv

 

Absract. Статията разглежда особеностите при разработване на инвестиционен бизнес проект – в теоретичен и практически план. Посочена е структурата на едно проектно предложение. Разгледан е начинът за разработване на бизнес план. Описани са неговите основни елементи, посочени са особенос­тите при изготвяне, планиране и оценка.

Разработен е конкретен пример на инвестиционен анализ на бизнес план.

Keywords: business plan; financial flow; grant proposal; planning; financial evaluation

 

BUSINESS PLAN FOR ESTABLISHING A BEE FARM

 

Abstract. The article examines the peculiarities of developing an investment business project – both theoretically and practically. The structure of a project proposal is outlined. The way to develop a business plan is explored. Described are its main elements, specifics of preparation, planning and evaluation.

A concrete example of an investment analysis of a business plan has been developed.

 

Ms. Natalya Stoyanova

Agricultural University

Plovdiv, Bulgaria

 нагоре


 

ОПИСАНИЕ НА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА С ПРОГРАМАТА „ЕНВИЖЪН“ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА ВЪВ ВТОРИ КЛАС

 

Светлана Колева

Средно училище „П. Р. Славейков” – Добрич

 

Absract. Приложението на най-нови информационни технологии е трайна тенденция в практиката на съвременното начално образование. Това се отнася с особена сила за обучението по математика и се обяснява главно със самата природа на математическите знания – еднозначна определеност, алгоритмичност, точен език и др., което ги прави подходящи за интерпретиране със средствата на информационните технологии. С помощта на иновационните технологии се разнообразяват традиционните методи на преподаване, мисленето на учениците е в по-широк диапазон; разчупва се обучението и се дава възможност обучението от скучно да стане интересно. Привлича се вниманието на всички ученици, защото са активно включени; постига се нова организация на учебната среда; вместо пасивно изслушване на информацията от учителя се дава възможност за лично участие на учениците, за концентриране върху и за използване на собствени знания.

Keywords: information technologies; trend; primary education; mathematics; knowledge; attention; students; knowledge.

  

A DESCRIPTION OF THE „ENVISION“ TRAINING IN MATHEMATICS IN SECOND GRADE

 

Abstract. The application of the latest information technologies is a lasting trend in the practice of modern primary education. This is particularly relevant for mathematics education and is mainly explained by the very nature of mathematical knowledge – uniquely defined, algorithmic, precise language, etc., which makes them suitable for interpretation with the means of information technology. Innovative technologies diversify traditional teaching methods, make pupils’ thinking wider, diversify training and give the ability to turn boring learning into interesting. This attracts the attention of all students because they are actively involved; a new organization of the learning environment is achieved; instead of a passive listening of the information from the teacher, it is possible for the pupils to be personally involved, to concentrate on and use their own knowledge.

 

Ms. Svetlana Koleva

Head Teacher

Secondary school “P. R. Slaveykov”

Dobrich, Bulgaria

 нагоре


 

ОСНОВНИ ВИДОВЕ RAID КОНФИГУРАЦИИ ЗА ОБЕЗПЕЧАВАНЕ СИГУРНОСТТА НА ДАННИТЕ

 

Христо Йорданов

Висше училище по телекомуникации и пощи

 

Absract. Сигурността на данните може да се постигне чрез технологията RAID. В текста са разгледани и описани няколко основни RAID конфигурации. За всяка от тях са представени предлаганото пространство, необходимите ресурсите, както и допустимият и прогнозируем дял на загуби от хард диска,

Keywords: RAID technology; free disk space; resources; loss of a hard disk

 

RAID TECHNOLOGY. MAIN TYPES OF CONFIGURATIONS

 

Abstract. Improved data security can be achieved through RAID technology. This text covers and discusses some of the main RAID configurations. For each of them is presented the free disk space it provides, needed resources and the redundancy that every configuration has.

 

Mr. Hristo Yordanov

University of Telecommunications and Post

Sofia, Bulgaria

нагоре


 

ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ И ТЕХНОЛОГИИ ЗА ЗАЩИТА В IP МРЕЖИТЕ

 

Цветан Митов

Висше училище по телекомуникации и пощи

 

Absract. В настоящата разработка са разгледани проблемите на информационната сигурност и технологиите за защита в IP мрежите, като са изследвани съществуващите заплахи за тях.

Keywords: security; information security; networks; systems; threats

 

INFORMATION SECURITY AND PROTECTION TECHNOLOGIES IN IP NETWORKS

 

Abstract. This paper discusses issues of information security and protection technologies in IP networks and studies existing threats to them.

 

Mr. Tzvetan Mitov

University of Telecommunications and Post

Sofia, Bulgaria

 нагоре


 

93 ГОДИНИ ПГГСД „НИКОЛАЙ ХАЙТОВ“ – ГИМНАЗИЯ С ТРАДИЦИИ, ДОКАЗАНА ВЪВ ВРЕМЕТО

 

Eng. Mariya Georgieva, Dr. Maya Rogashka

Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване „Николай Хайтов“ –  Варна

 

Absract. Настоящият текст представя възможностите, които ПГГСД „Николай Хайтов“ предлага за обучение и интеграция на ученици от различни етноси и с различни образователни нужди. Споделен е опитът, който има училището при обучение и възпитание на ученици от малцинства и такива със специални образователни потребности.

Keywords: vocational; education; integration; students; ethnic groups; educational needs; dual training

 

93 YEARS OF „NIKOLAY HAITOV“ VOCATIONAL SCHOOL – A HIGH SCHOOL WITH TRADITIONS, PROVED IN TIME

 

Abstract. This text presents the opportunities given by the “Nikolay Haitov” Vocational School for education and integration to students from different ethnic groups and with different educational needs. The text shares school’s experience in education and training of pupils from minorities and those with special educational needs.

 

Eng. Maria Georgieva, Dr. Maia Rogashka

Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov”

Varna, Bulgaria

 нагоре


 

ДУАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ – МИРАЖ ИЛИ РЕАЛНОСТ

 

Мария Георгиева

Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov” Varna, Bulgaria

 

Absract. Текстът представя опита на гимназията в сферата на дуалното обучение. Показани са примери на изучавани специалности и професии, показани са отзиви на фирми за тази форма на обучение. Изведени са изводи и препоръки за подобряване на обучителния процес.

Keywords: experience; dual education; majors; professions; feedback; conclusions; recommendations

 

DUAL EDUCATION – A MIRAGE OR A REALITY

 

Abstract. The text presents the experience of the high school in the field of dual education. Examples of studied majors and professions are shown. Companies’ feedback on this form of training is highlighted. Conclusions and recommendations for improvement of the training process are presented.

 

Eng. Maria Georgieva

Principal

Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov”

Varna, Bulgaria

 нагоре


 

ПАРТНЬОРСТВО С РОДИТЕЛИТЕ НА УЧЕНИЦИ СЪС СОП

 

Мая Рогашка

Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov” Varna, Bulgaria

 

Absract. Статията разглежда опита на училището при работа с деца със специални образователни потребности. Посочени са особености на този вид обучение, поставен е акцент върху работата с родителите. Доброто сътрудничество между учителите и родителите е важна психологическа предпоставка учениците да усещат училището като желана територия и подкрепяща среда за тях.

Keywords: children with special educational needs; specifics; training; working with parents

 

COOPERATING WITH PARENTS OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

 

Abstract. The article focuses on the school’s experience in working with children with special educational needs. Specifics of this kind of training are pointed out, an emphasis is placed on working with parents. Good cooperation between teachers and parents is an important psychological prerequisite for students to feel the school as a desirable territory and a supportive environment for them.

 

Dr. Maia Rogashka

Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov”

Varna, Bulgaria

 нагоре


 

ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ПРАКТИЧЕСКОТО ОБУЧЕНИЕ

 

Надежда Илиева

Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov” Varna, Bulgaria

 

Absract. Текстът разглежда възможности за подобряване на учебния процес по професионални дисциплини чрез участие на фирми като реални обучаващи при провеждане на производствената практика на учениците. Показан е процесът на съгласуване на функционалния профил на професията, стандарта и професионалните компетенции, участието на представители на бизнеса в изпитните комисии при провеждане на квалификационни изпити и в подпомагане на младите хора в неравностойно положение.

Посочени са съществуващи в момента проблеми пред такъв тип обучение.

Keywords: improving; training; students; competencies;  qualification; problems

 

GOOD PRACTICES FOR INCREASING THE QUALITY OF PRACTICAL TRAINING

 

Abstract. The text examines opportunities for improving the training process in professional disciplines through the participation of companies as real trainers in conducting the production practice of the students. The process of reconciling the professional profile of the profession, the standard and the professional competencies, the participation of business representatives in the examination commissions for conducting the qualification exams and in supporting the disadvantaged young people is presented.

Current problems with this type of training are also discussed.

 

Eng. Nadejda Ilieva

Vocational School of Forestry and Woodworking “Nikolay Haytov”

Varna, Bulgaria

 нагоре


 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрофесионално образование, година XIX, книжка 1, 2017 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XIX, книжка 2, 2017 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XIX, книжка 4, 2017 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2017 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 6/2017, Volume 60

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

Неравенството остава предизвикателство за ЕС

Неравенството остава предизвикателство за ЕС

Разпознават ли младите коруцията

Разпознават ли младите коруцията

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"