"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Istoriya-History journal
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Грамотността – интердисциплинарно понятие (Върху примера на обучението по български език и музика в начален образователен етап)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-12-2024
in Uncategorized
A A

Prof. Dr. Penka Marcheva
Pleven College of Pedagogy
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo

https://doi.org/10.53656/bel2024-6-8P

Absract. The publication focuses on some interdisciplinary aspects of the concept of literacy. In scientific aspect definitions of literacy, musical language a system of functioning of musical literacy are presented. A distinction is made between musical literacy and musical notation literacy. The normative aspects of literacy in teaching Bulgarian language and music in primary school are presented. In practical application, the integration that can be observed at primary school age, when pupils are introduced to letter writing (Grade 1) and musical notation (Grade 3), is traced. The possible connections, the general algorithm and the content parameters of both processes are traced. It is emphasized that the relation “signifier – signified” is the basis of both processes.
Keywords: interdisciplinary; literacy; Bulgarian language; music; musical literacy; music notation literacy; primary school

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAnalysis of the Results of a Research Conducted on the Music Literacy of Students – Future Teachers Default ThumbnailProsodic Aspects of the Pronunciation of Ukrainian Students Learning Bulgarian Language as a Foreign Language Default ThumbnailOn the Possibilities of Poetry Turned into music. Experiences with Authors, Part of the Required and Elective Training Program Default ThumbnailНагласи и предизвикателства пред учителите по музика в предучилищна и начална училищна възраст за интегриране на музикалното изкуство в интердисциплинарния STEAM подход
Tags български езикграмотностезикова грамотностинтердисциплинарностмузикамузикален езикнотна грамотност

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Some Cases of Desemantization of the Prefixes in the Old Bulgarian Language

Next article

Дигитално образователно съдържание по кирилометодиевистика в подкрепа на средното образование

Next article

Дигитално образователно съдържание по кирилометодиевистика в подкрепа на средното образование

Развиване на културната компетентност и на творческите способности на учениците от прогимназиален етап чрез занимания по интереси: клуб „Пиша.БГ“

IN MEMORIAM: PROF. DSC. PETYA YANEVA

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • History, issue 4/2024, Volume 32
  • History, issue 3/2024, Volume 32
  • History, issue 2/2024, Volume 32
  • History, issue 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • History, issue 5/2023, Volume 31
  • History, issue 4/2023, Volume 31
  • History, issue 3/2023, Volume 31
  • History, issue 2/2023, Volume 31
  • History, issue 1/2023, Volume 31
  • Contents of Istoriya-History, 2022, vol. 30
  • BULGARIANS IN THE GULAG: THE CASES OF POLITICAL EXILES NEDIU SAKOV AND PETAR MARINOV
  • History, issue 6/2022, Volume 30
  • History, issue 5/2022, Volume 30
  • History, issue 4/2022, Volume 30
  • History, issue 3/2022, Volume 30
  • History, issue 2/2022, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"