Prof. Tsvetan Davidkov, DSc.
Силвия Тонева, докторант
Sofia University
https://doi.org/10.53656/str2024-3-8-gam
Absract. В статията се представят резултати от проучване сред университетски преподаватели, посветено на използването на игри в обучението. Вниманието е насочено към възможностите, свързани с използването на игри. Идентифицираните възможности са концептуализирани въз основа на три възможни подхода при използването на игри, наречени условно базов, дидактически обоснован и философско-методологически. Проверява се следната хипотеза: в масовия случай използването на игри в обучението се основава върху базовия подход към играта в обучението. Относителният дял на преподавателите, които използват дидактически обоснован и философско-методологически подход, е значително по-нисък. Обосновава се тезата, че усилията за овладяване на всяко от посочените равнища са оправдани, защото могат да подобрят резултатите от обучението.
Keywords: игрови подходи, дидактически обоснован, философско-методологически