Христо Чукурлиев
New Bulgarian University
https://doi.org/10.53656/nat2023-5-6.02
Absract. Подкастът се развива като нова форма на споделяне на информация след 2004 г., но още от 2007 г. започва да се използва като средство в училищния курс на обучение и университетите. Това се случва първоначално в САЩ, но след това започва да се разпространява по света. На български език има няколко изследвания по тази тема, приложимостта ѝ и реалната имплементация на подкаста като метод или средство във ВО. Настоящата статия цели да привлече вниманието на преподавателите от всички степени на образованието, но особено на тези във ВО върху възможностите, вариантите и предизвикателствата пред въвеждането на подкаста като допълнително средство в процеса на обучение, като дава конкретен пример за стартиране на подкаст с участници преподаватели и студенти от няколко научни специалности в Нов български университет.
Keywords: подкаст; висше образование; нови методи и средства за обучение; НБУ