„Вярваме, че при ефективно прилагане на компетентностния подход системата ще се развива по-добре благодарение на енергията на учителите от долу и нейното мултиплициране – каза министърът на образованието Красимир Вълчев по повод резултатите от PISA 2018. – Непосредствена задача пред нас още през 2020 г. са новите изпитни формати. Задачите в по-голяма степен трябва да мерят умения. Това е много трудно, но такъв е тестът по PISA. Задачите по PISA са относително елементарни от математическа гледна точка, но изискват транслиране на житейски ситуации в математически задачи, изискват свързването на повече умения с много по-голяма практическа насоченост. Нашите изпитни формати трябва да се приближат към тези на PISA. От друга страна, факт е, че българските ученици знаят, че тестът по PISA не им влияе върху резултатите, не се отнасят към него така сериозно, както към НВО. Очевидно, не сме успели да ги мотивираме в по-голяма степен да се концентрират върху този изпит, съответно трябва да мотивираме учителите да решават повече задачи по модела на PISA.“
Четете повече в бр. 49,
5 – 11 декември 2019 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg