СВЪРЗАНОСТ ФОРМАЛНО – НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
За перспективите и предизвикателствата пред „приобщаването“ на неформалното образование в лоното на образователните системи
Prof. Dr. Silvia Nikolaeva
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.01
Absract. В статията през призмата на метаанализа на водещи актуални изследвания, политики и практики, се формулира и аргументира авторовата позиция по отношение на стратегическите перспективи и предизвикателства пред свързаността между формалното и неформалното образование…
SEE MORE
Гражданско образование и активност на студентите – между формалното и неформалното (във и извън аудитория) – педагогически паралели и проекции
Dr. Vladislav Gospodinov, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.02
Absract. Статията има за цел да представи резултати от изследване със студенти, посветено на връзките и зависимостите между формалното и неформалното образование…
виж пвоече
Oбразованието като индивидуален проект
Dr. Silvia Varbanova, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.03
Absract. Статията разглежда особеностите на нагласите и очакванията на ученици и родители за влиянието на различни извънкласни и извънучилищни дейности върху индивидуалното образователно развитие в периода на училищното обучение…
SEE MORE
Проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“
Dr. Svetlana Angelova, Assoc. Prof.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo – Branch Vratza
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.04
Absract. Статията представя проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“ в отговор на актуалните предизвикателства към образованието у нас…
SEE MORE
Изследване на взаимодействието между формалното и неформалното здравно образование
Доц. д-р Вержиния Боянова
Гл. ас. д-р Константин Теодосиев
Гл. ас. д-р Берджухи Йорданова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.05
Absract. Статията представя резултатите от проведено анкетно изследване на личностните нагласи към взаимодействието между формалните и неформалните подходи и практики за комплексно здравно (вкл. екологично и физическо) образование…
Законодателни, организационни и управленски основи на свързаността между формалното и неформалното образование в България
Dr. Atanas Genchev, Assist. Prof.
Мария Найденова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.06
Absract. В статията се прави теоретичен анализ на нормативната уредба в страната по отношение на възможностите, регулациите и условията за осъществяване на интегрирани (извънкласни или извънучилищни) дейности, съчетаващи формално и неформално образование…
SEE MORE
RESEARCH INSIGHTS
Иновациите във висшето образование и ролята на регионалните университети
Акад. Христо Белоев
"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.08
Absract. Разбирането за иновации и тяхното дефиниране се разглежда в научната литература още от средата на миналия век и в зависимост от сферата на интерпретация търпи различни трактовки, които често са твърде размити или неясни…
SEE MORE
Дидактически инструментариум на учителите по предприемачес-
тво в професионалното образование и обучение
Prof. Tsvetan Davidkov, DSc.
Доц. д-р Силвия Цветанска
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.07
Absract. В статията са представени са резултати от емпирично изследване сред учители, които преподават предприемачество в професионални гимназии, за прилаганите от тях методи и форми на обучение…
SEE MORE
FOREIGN RESERCH
Formation of Professional Competence of Assistant Teacher of Inclusive Education in Secondary Education Institutions
Prof. Dr. Vladyslava Liubarets, Prof. Dr. Nataliia Bakhmat,
Prof. Dr. Olena Matviienko, Oksana Tsykhmeistruk, Inna Feltsan
Dragomanov National Pedagogical University (Ukraine)
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.09
Abstract. The research is devoted to the theoretical and experimental study of forming the professional competence of a would-be teacher assistant of inclusive education through pedagogic modeling…