Систематичен преглед на парадигмални подходи за изследване и моделиране на образователни екосистеми
Prof. Dr. Silvia Nikolaeva
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.01
Absract. Статията представя резултатите от качествено изследване, базирано на систематичен преглед на обхвата (systematic scoping review), което цели да идентифицира и анализира подходите за изследване и моделиране на екосистемни измерения на образованието…
Сравнителен анализ на подходи за практическо моделиране на образователни екосистеми
Гл. ас. д-р Йорданка Николова,
Мария Найденова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.02
Absract. Статията представя сравнителния анализ на идентифицирани подходи за практическо моделиране на образователните екосистеми, разбирани като интегриращи в единни функционални мрежи автономни системи и актьори в полето на образованието.
Ценностно-нормативни основания и практически измерения на социалните парадигми към образованието като екосистемен феномен
Доц. д-р Вержиния Боянова,
aс. д-р Симеон Сапунджиев
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.03
Absract. Статията е посветена на изследването на ценностно-нормативните и практически измерения на социалните парадигми към образователните екосистеми…
Съвременната култура на бедността: социално-педагогически измерения и проявления в български условия
Доц. д-р Силвия Върбанова,
гл. ас. д-р Мария Петкова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.04
Absract. Статията представя резултатите от изследване, част от изследователската програма на проект „Съвременната култура на бедността – измерения и проявление сред младите хора“, в рамките на проект SUMMIT на Софийски университет…
Измерения на ценностния подход в академичната подготовка и практиката на социалните работници
Проф. д-р Лиляна Стракова,
доц. д-р Росица Симеонова,
гл. ас. д-р Атанас Генчев
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.05
Absract. В настоящата статия се дискутират теоретични и практико-приложни измерения на ценностния подход в образованието и практиката на социалната работа…
Студентите от специалност „Неформално образование“ в условията на стажантската преддипломна практика – подготовка, въвеждане, защита
Доц. д-р Владислав Господинов,
гл. ас. д-р Галина Георгиева,
Румяна Георгиева-Илиева,
Мирослава Славейкова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.06
Absract. В статията се фокусира вниманието на изследователски екип по отношение на стажантската преддипломна практика в специалност „Неформално образование“…
Предизвикателствата на стажантската практика пред студенти – бъдещи учители
Доц. д-р Илиана Петкова,
гл. ас. д-р Марияна Илиева,
Владислава Станоева,
Георги Чавдаров
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.07
Absract. Акцентът в настоящата статия е практическата подготовка на студентите от специалност „Педагогика“ на Факултета по педагогика при СУ „Св. Климент Охридски“, и по-конкретно предизвикателствата, които срещат те по време на своята стажантска практика…
Преддипломната практическа подготовка на студентите от специалност „Cоциални дейности“ като основа за тяхната бъдеща професионална реализация
Гл. ас. д-р Анета Рашева, Русана Гаджанова,
гл. ас. д-р Александър Христов,
проф. д.п.н. Моника Богданова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.08
Absract. Настоящото изследване представя обобщени данни за мнението и нагласите на студентите от специалност „Социални дейности“ в СУ „Св. Климент Охридски“ относно преддипломната им практическа подготовка…
Университетските партньори в неформалното образование през призмата на удовлетвореността на студентите в контекста на стажантската преддипломна практика
Dr. Svetlana Angelova, Assoc. Prof.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Гл. ас. д-р Берджухи Йорданова,
aс. Анна Върбанова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.09
Absract. В статията е изследвано взаимодействието на страните участници в рамките на стажантската преддипломна практика на студенти от специалност „Неформално образование“…