В това е категорична проф. Мила Вълчанова от Норвежкия университет за наука и технологии в Трондхайм.
Тя оборва старото разбиране, че докато детето не проговори, не може да се каже нищо за неговите възможности да усвоява езика. Всъщност децата разбират много, макар че не говорят, категорична е проф. Вълчанова. Тя е научен директор на Националната школа за докторанти по лингвистика, президент на Скандинавската асоциация за език и мислене и директор на Лабораторията за усвояване и употреба на езика. В лабораторията се правят изследвания – т. нар. eye-tracking. С помощта на инфрачервени камери се следи движението на погледа, като по този начин се проследява накъде е насочено вниманието на детето. Например: на екран се показват две картинки. Детето чува дадена дума и насочва погледа си към картинката, изобразяваща предмета, назован със съответната дума. Тази методология има редица приложения – например при четене и разбиране на текстове.
Четете повече в бр. 48, 1 – 7 декември 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg