Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

За някои методически принципи в специализираното чуждоезиково обучение за професията

в Uncategorized

Д-р Силвия Василева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/for21.64prin

Резюме. Статията разглежда необходимостта от прилагане на специфични методически принципи в обучението по специализиран чужд език и такъв за професията поради засиления интерес на обучаемите към него. Поставя се акцент върху същността на понятието специализиран икономически език и на метода на дейностно ориентираното обучение. Споменават се нужните стратегии за неговото прилагане. Развитието на умението за активно езиково действие се благоприятства най-вече от използването на минимално структурирани учебни ситуации (автентичност). Споменава се конструктивисткия принцип да се създават полимодулни условия, които да включват субективния опит на обучаемия и да стимулират решаването на зададен проблем. За целта се набляга на специализираното съдържание и неговата специфика, както и на точното му локализиране във вертикалното разслояване на специализирания език. Разглежда се работата със специализиран текст и се дава пример с един от дескрипторите на Общата европейска референтна рамка. При работа се имат предвид принципите на конкретна отнесеност към дисциплината, качеството на учебните материали пред тяхното количество, систематизираността и ориентацията към съдържанието пред това на формата.
Ключови думи: дейностна ориентираност; полимодулност; конкретна специализирана насоченост

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

К вопросу о содержании функциональной грамотности

Следваща статия

Публичната реч като лингвистично предизвикателство пред преводача и чуждоезиковото обучение

Следваща статия

Публичната реч като лингвистично предизвикателство пред преводача и чуждоезиковото обучение

Творецът петър дачев в списание „Пламък“

Какво е курорт?

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 3/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 2/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 1/2022, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2021 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 5/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 4/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 3/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 2/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2020 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 1/2020, година XXVIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2019 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2019, година XXVII
  • Сп. „История“, книжка 5/2019, година XXVII
  • Сп. „История“, книжка 4/2019, година XXVII
  • Второто завещание на д-р Петър Берон и образователната реформа на Мидхат паша
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG