1) Слави Кадиев, 2) Юлия Нинова
1) Национална гимназия за древни езици и култури
„Св. Константин Кирил Философ“
2) Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2021-1-7-did
Резюме. В статията се разглежда модел на дидактическа технология за генериране на система от задачи. При конкретизиране на технологията са съблюдавани етапите на усвояване на знанията, етапите на проектиране на системата, описани в литературата, които частично са допълнени. Описани са структурата и компонентите на конкретна технология за съставяне на система от задачи за формиране на умения у учениците да решават ирационални уравнения с един радикал. Предложена е конкретна система от задачи.
Ключови думи: дидактическа система от задачи; дидактическа технология; ирационални уравнения с един радикал