Ивелина Ангелова
Средно училище ,,Йордан Йовков“ – Сливен
https ://doi.org/10.53656/bel2021-5-8.tale/ang/sch
Резюме. Настоящата статия представя урок, чрез който се търси, обяснява и визуализира светът на вълшебната приказка. Изяснява се представата за нейния генезис, дълбоко обвързан с мита. Затвърждават се знанията на учениците за особеностите на жанра вълшебна приказка. Определят се проблемите и конфликтите в приказката ,,Тримата братя и златната ябълка“, специфични за фолклорния модел на света, и се съпоставят с личния опит на всеки човек. Осмисля се персонажната система в приказката чрез поведението на героите. Изгражда се пространствена представа за света във вълшебната приказка и начинът, по който тече времето в нея, защото нещо се е случило някъде и някога.
Ключови думи: вълшебна приказка; инициация; Владимир Проп; персонажна система; пространство; време