Десислава Костова
ДГ „Първи юни“ – Кюстендил
https://doi.org/10.53656/voc22-312pril
Резюме. Използването на саундпейнтинг за усъвършенстване и затвърждаване на знанията на децата относно празници и обичаи може да се превърне в перфектно оръжие на учителя. Давайки на децата основни понятия за отделните празници и обичаи, а след това давайки им свобода на импровизация, ги прави преки участници в образователния процес, и то по съвсем непринуден и дори забавен за децата начин. Включването на саундпейнтинг в педагогическите ситуации дава на учителя неограничени възможности да въвлече по интригуващ и впечатляващ начин активното участие на децата в образователния процес. Забавлявайки се и учейки чрез правене, децата с лекота ще запомнят промените в природата, запазените във времето традиции и обичаи, повече за професиите и тяхното значение в обществения начин на живот, за рисуването и творчеството. Основното тук е, че всяка педагогическа ситуация може да се превърне в незабравим момент, в който детето се е чувствало неповторимо, разгърнало е креативността си, а същевременно е преживяло всяко умение и знание през собствената си призма и разумност.
Ключови думи: саундпейнтинг; затвърждаване на знания; активно участие; деца; образователен процес