Проф. д-р Гергана Дачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/bel2023-3-3g
Резюме. Настоящата статия е част от по-голямо изследване, свързано с актуалната и интересна тема за речевите стратегии по време на криза/пандемия. Основните аспекти на проучването са да се очертаят наличието или отсъствието на предварително подготвени или ситуативни планове и стратегии за реакция на глобални кризисни процеси. За да се анализира ситуацията на речево поведение спрямо пандемията от КОВИД-19 в България на различни институции и групи в обществото, са направени сравнения или са приведени примери от други държави в Европа (в случая франкофонски). Акцентът в настоящата статия се поставя върху отражението на пандемията върху образователната система и онлайн обучението.
Ключови думи: комуникация; речеви стратегии; пандемия КОВИД-19; образование; онлайн обучение