Доц. Александър Ранев,
гл. ас. д-р Пламен Минчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2023-4-6-cha
Резюме. Статията отразява резултатите от изследване сред базови специалисти, отговарящи за практическото обучение на студентите от специалност „Социална педагогика“ на Софийския университет и преподавателите, отговарящи за неговата организация. Изследването е осъществено чрез фокус-група и анкетно проучване и цели да установи добрите практики и предизвикателствата в организирането и провеждането на практическата подготовка на студентите в условията на ковид кризата. Анализът на резултатите позволява да се очертаят насоки за подобряване качеството на тази подготовка в условията на непредвидени промени и кризисни ситуации за удовлетворяване необходимостта от квалифицирани и мотивирани кадри, работещи в сферата на социалната педагогика.
Ключови думи: социална педагогика; качество на образование и обучение; практическо обучение; ковид криза; студенти