Доц. д-р Биляна Тодорова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/bel2023-5-6B
Резюме. В последните години наблюдаваме засилен интерес към изучаването на българския език от чуждестранни граждани или от българи и хора от български произход извън границите на България. Поради това методиката на обучението по български език като втори придобива актуалност и преподавателите търсят варианти за обогатяване на преподавателската си практика с допълнителни методи, средства и ресурси.
Ето защо целта на настоящата статия е да представи един ресурс със свободен достъп – популярните песни, който може да бъде използван в зависимост от профила на обучаващите се по различен начин. Споделен е опит от практиката на автора при преподаването на български език на украински бежанци. Посочени са някои начини за включване на текстовете на популярните песни в процеса на обучение с цел постигане на определени резултати: развиване на умението за слушане с разбиране, затвърждаване на знанията за определени лексикални и граматически категории, усвояване на фразеологизми и клиширани фрази, придобиване на социокултурна компетентност и пр.
Ключови думи: българският език като втори; български популярни песни; езикови задачи; преподаване на бежанци; методика на обучението по български език като втори