1)Борис Вунчев, 2)Елена Чаушева
1)Софийски университет „Св. Климент Охридски“
2)Югозападен университет „Неофит Рилски“
Резюме. Целта на настоящата публикация е да направи критичен анализ на подхода при разглеждането на глаголните категории вид, време, наклонение и залог в учебниците и методическите ръководства по новогръцки език за гимназиалната степен на гръцките училища. Учебните и методическите пособия се анализират критично според източниците на теоретичната рамка, актуалността на теоретичната рамка и на използваната терминология, инкорпорирането на съвременни теоретични тези, разликите в подхода в различните помагала и инкорпорирането в материала на дискусионни или несъответстващи на езиковата реалност тези. Основните изводи от изследването са, че съвременните подходи са резервирани за методическите пособия, докато учебниците се придържат към неактуални теоретични тези и терминология и че редица важни проблеми на гръцката глаголна система не са анализирани или са анализирани повърхностно.
Ключови думи: новогръцки; вид; глаголни времена; залог; наклонение
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия