НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ
The Benefits Of Collaborative Learning In Examining Functions With Parameters In Dynamic Software Environment
Dr. Radoslav Bozic, Assist. Prof.1), Prof. Dr. Djurdjica Takaci2)
1)Educons University – Novi Sad (Serbia)
2)University of Novi Sad (Serbia)
https://doi.org/10.53656/math2021-5-1-the
Abstract. In this paper the efficiency of collaborative learning of functions, of the functions with parameters, in GeoGebra environment is analyzed. The research was conducted during the calculus course at the University of Novi Sad, Serbia, with the students with two groups of students, major physics and chemistry.
Some methodological guidelines on the creation of educational games on “computer modeling”
Dr. Krasimir Harizanov, Assoc. Prof.
Konstantin Preslavsky University of Shumen (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2021-5-6-som
Abstract. In the present study some ideas related to the development of educational games in the classes of „Computer Modeling“ are presented.
Подготовка за XXV младежка балканиада по математика 2021
1)Доц. Ивайло Кортезов, Емил Карлов, Мирослав Маринов
1)Институт по математика и информатика – Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/math2021-5-2-pod
Резюме. Статията съдържа състезателните теми за селекция на отбора на България за Младежката балканска олимпиада по математика 2021, както и преглед на представянето на отбора…
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
Excel’s Calculation Of Basic Assets Amortisation Values
Vehbi Ramaj 1), Prof. Dr. Sead Rešić 2), Anes Z. Hadžiomerović 3),
Samira Aganović 2)
1)University of “Haxhi Zeka” – Peja (Kosovo)
2)University of Tuzla (Bosnia and Herzegovina)
3)Second Gymnasium Mostar (Bosnia and Herzegovina)
https://doi.org/10.53656/math2021-5-4-exs
Abstract. For Excel’s calculation of basic (fixed) assets amortisation values, the investigated economic and mathematical foundation with required values and their relations were used…
ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО
Добавена реалност при онлайн обучението на учители за придобиване на дигитална компетентност
Доц. д-р Евгения Горанова, доц. д-р Валентина Войноховска
Русенски университет „Ангел Кънчев“
https://doi.org/10.53656/math2021-5-5-dob
Резюме. Статията представя подход, прилаган в онлайн обучението на бъдещи учители за придобиване на дигитална компетентност. Изяснено е съдържанието на понятието „дигитална компетентност“ в неговата устойчива и вариативна компонента…
Educational Environment As A Form For Development Of Math Teachers Methodological Competence
1) Prof. Olha Matiash, 1) Dr. Liubov Mykhailenko,
2) Prof.Vasyl Shvets, 2) Prof. Oleksandr Shkolnyi
1)Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University – Vinnytsia (Ukraine)
2)National Pedagogical Dragomanov University – Kyiv (Ukraine)
https://doi.org/10.53656/math2021-5-7-edu
Abstract. The problem of forming the professional competencies of a math teacher in the process of his (her) training at the pedagogical university and in the system of continuing education is extremely relevant not only in Ukraine but also abroad…
Организационен модел за провеждане на хоспитиране и текуща педагогическа практика по информатика и ит
Гл. ас. д-р Филип Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2021-5-8-org
Резюме. Представени са наложените стандарти за провеждане на хоспитиране и текуща педагогическа практика за предметите информатика и информационни технологии от страна на катедра „Обучение по математика и информатика“ на Софийския университет „Св. Климент Охридски“…
КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ ЗА БРОЙ 5/2021
https://doi.org/10.53656/math2021-5-9-kon
Решения на задачите от брой 4, 2021
https://doi.org/10.53656/math2021-5-3-res