Една трета от страните в ЕС имат стратегии за намаляване на отпадащите ученици.
Високият дял на децата, които спират да ходят на училище, е общ проблем, който е предизвикателство за всички образователни системи на Стария континент. Това показва новият доклад на общоевропейската образователна мрежа „Евридика“, който се фокусира върху стратегиите, политиките и мерките за намаляване на отпадащите деца.
Шест страни са изготвили цялостни стратегии за справяне с проблема, като са следвали стриктно препоръките на Европейския съвет по образование. Това са Белгия, България, Испания, Малта, Холандия и Австрия. В основата на стратегическите документи са точното отчитане на дела на отпадналите, прилагане на мерки за намаляване на факторите, които водят до напускане на училище, и съвместна работа между различните институции. Всяка страна избира фокуса на своите действия – например Белгия, Малта и Холандия наблягат на превенцията.
Четете повече в бр. 50, 11 – 17 декември 2014 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg