Нивото на участие в практически занятия по предприемачество в Европа все още е ниско и има необходимост от развитие.
Това се посочва в доклада „Училищно обучение по предприемачество в Европа“, изготвен от експертите на европейската образователна платформа „Евридика“. В документа са обхванати всички етапи на училищното образование – от начален до гимназиален етап, включително професионалните паралелки. Изследвани са 33 страни от Стария континент. По данни на „Евробарометър“ само 23% от европейците са участвали в училищна дейност, свързана с предприемачество – развиване на собствена идея или проект. Младите хора са имали два пъти по-големи възможности от по-възрастните за работа по подобни проекти. 34 на сто от европейците на възраст 15 – 24 години са участвали в такива дейности за сметка на 17 на сто от хората над 55. Това показва тенденцията на навлизане на предприемачеството в европейското образование. Най-активни в тази сфера са финландците – почти 40 на сто от анкетираните са развивали собствени идеи в училище. След тях се подреждат хората от Холандия, Словения, Латвия, Швеция и Люксембург. Най-слаба активност се отчита в Малта, Великобритания, Италия и Гърция. Друго проучване на „Евробарометър“ обаче сочи различна тенденция – анкетираните смятат, че заниманията в училище са им дали ценни умения, но въпреки това нямат желание за собствен бизнес. Повече от половината запитани нямат желание да имат фирми, а един на всеки пет иска, но смята, че това е прекалено трудно. Само 5 на сто от младите европейци са започнали собствена инициатива, 17% имат планове за това, а 3 процента са опитали, но не са имали успех.
Четете повече в бр. 10, 10 – 16 март 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg