Половината деца по света ходят на училище, но не владеят математика и четене.
Това показва Годишният доклад за развитие на Световната банка. Той бе представен от Хайме Сааведра – старши директор „Образование“ в международната институция, на форум в Софийския университет.
През последните три десетилетия рязко нараства делът на учениците в световен мащаб – милиони подрастващи ходят на училище. Но бързото увеличаване на техния брой не е съпътствано със съответните финансови средства, нито пък със съответното качество. Това са резултатите за страните, за които има данни, но в много държави не се прави измерване, подчерта представителят на Световната банка. Друг важен момент според него е, че тези проценти не са еднакви навсякъде. В Източна Европа те са около 25%, в Латинска Америка – 40%, а в Субсахарска Африка – 90%. Освен това колкото и да е нараснал броят на учениците в световен мащаб, не може да се каже, че всички деца ходят на училище, и в този смисъл остава нерешен проблемът и с количеството, и с качеството. Около 260 милиона деца би трябвало да ходят на училище, но не го правят.
В преодоляването на тези предизвикателства могат да се откроят три важни момента – учебната програма, учителите, управлението.
Всяка страна трябва да има ясна политика какво трябва да учат децата, и то да е включено в учебната програма. Целите на съвременното образование не са единствено четенето и писането. Все по-често се говори за творческо мислене, решаване на проблеми, работа в екип, дисциплина, социални умения. Учебната програма трябва да включва всичко това плюс гражданско образование и етика.
Четете повече в бр. 5, 1 – 7 февруари 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg