И умее да мотивира учениците да учат, казва проф. Адриана Дамянова.
Според директорката на Центъра за следдипломна квалификация и образователни инициативи към Факултета по славянски филологии на Софийския университет добре подготвеният учител в съвременната реалност трябва да се въздържа да се намесва непрекъснато и навсякъде, да дава правилни отговори, вместо да задава „open-ended“ въпроси, да прави нещата вместо учениците си. „Жил Дельоз беше написал, че не научаваме нищо от учителите, които ни казват: „Прави като мен“, а от онези, които ни призовават: „Прави заедно с мен.“ Споделяйки тази позиция, подчертавам и умението на добрия учител да представя на учениците си света като динамичен и незавършен, очакващ те да го направят по свой начин – така, както по свой начин го е правило всяко предишно поколение“, коментира проф. Дамянова.
По думите й ролята на технологиите в образованието, за които се говори толкова в последно време, е да освободят преподавателя от информационни функции, за да може той по-пълноценно да се посвети на специфичните си роли, свързани с диалогичното общуване.
Четете повече в бр. 5, 1 – 7 февруари 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg