Два пъти повече деца отпадат от селските училища в сравнение с школата в малкия град.
30.3% от учениците в селата преждевременно напускат образователната система, като за сравнение тези от по-малките градове са 15.8%. Едва 2.8% от децата в големия град престават да влизат в клас, когато са в задължителна възраст.
Това сочи анализът на Националното сдружение на общините, представен от зам.-изпълнителния директор Теодора Дачева. 190 общински експерти по образование от цялата страна обсъждаха в Хисаря актуални проблеми, свързани с отговорностите на общините в областта на предучилищното и училищното образование.
Акцент в дискусията бяха темите за задържането на децата в училище, промените в системата на делегираните бюджети, формулата за разпределението им, професионалното и приобщаващото образование. Предизвикателствата, които Теодора Дачева открои, са свързани с ефективното ползване на допълнителните ресурси, които да доведат до качествени промени, връщането на уважението и доверието между учители и родители, ограничаването на агресията в училищата и детските градини, възраждане на интереса към професионалното образование, как да се подобрят общинските системи за управление. А най-важното е да се поставят интересите на децата в центъра на системата.
Четете повече в бр. 8, 22 – 28 февруари 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg