Стоян СТОЯНОВ
Кризата с пандемията от новия коронавирус, която изправи образователната система пред своеобразен стрес тест, показа колко важна е ускорената дигитализация на училищата. И потвърди правилото, че инвестициите в образование се връщат с високи лихви. В случая провежданите квалификации в сферата на ИТ технологиите помогна на мнозина от педагозите да превключат бързо на дистанционно обучение и да подкрепят онези от колегите си, които по ред причини не можеха да се справят.
Затова е важно да продължи финансирането на национални програми като тези за изграждане на училищна STEM среда и за обновяване на кабинетите по природни науки. И то да бъде надграждане, така че модернизацията на материалната база и дигитализацията да се случват не само в големите гимназии, а и в малките основни и начални училища. Защото именно в тази възраст децата изграждат основни умения и нагласи към различните предмети.
А и какво ще правят в горните класове на някое иначе оборудвано с нови технологии шоколо, ако не са развили отрано дигиталните си умения.
Успоредно с това трябва да продължи привличането на млади хора в учителската професия, отварянето на училищата за външни преподаватели и квалификацията на педагозите с оглед пълноценно използване на образователния потенциал на технологиите.
А последното означава и нови методи на преподаване, ново учебно съдържание и нова организация
и управление в училището.
Само в подобна среда технологиите ще променят образованието. Защото те не са панацея, а само средство, макар и доказало се, за привличане на децата към ученето. Без което мнозина таланти биха останали нереализирани.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg