Зина СОКОЛОВА
Бурното развитие на новите технологии в последните години оказва огромен натиск за реформи върху образователните системи. Непрекъснато се говори за необходимостта от дигитализация на учебния процес, за това, че много професии ще изчезнат, така че новите поколения ще трябва
да учат и да се квалифицират цял живот.
Това изисква максимална гъвкавост от страна на педагози и специалисти, за да могат подрас-
тващите да посрещнат предизвикателствата на XXI век. Затова е
важно проблемите да се решават един по един, като се започне с ранното детско развитие, равния достъп до образование, обхвата на учениците и приобщаващото образование. Мерките са насочени
към развитие на потенциала на всяко едно дете, към насищане на системата с добри педагогически и психологически практики и към създаване на модерна образователна инфраструктура.
Но дойде пандемията от COVID-19, която засегна целия свят и постави на истинско изпитание икономики, общества и в огромна степен образователните системи. Към проблемите, свързани с дигитализацията, методическите и педагогическите практики, икономическите неравенства и социалния статус, се прибавиха и нови – емоционални, психологически и организационни. На риск е поставено бъдещето на не едно и две поколения. Затварянето на училищата, а и на детските градини ще има тежки последици в бъдеще. Социалната изолация поставя на изпитание бъдещето на обществото, като цяло.
Образованието винаги е било приоритет. Но сега този приоритет е от жизненоважно значение, за да не позволим да се стигне до социална и образователна катастрофа
с непредвидими последици.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg