Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 9, 2022

Учебните програми трябва да се борят с расизма

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2022
в Брой 9, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Ролята на културата, образованието, медиите и спорта в борбата срещу расизма е една от темите по време на пленарното заседание на Европейския парламент от
7 до 10 март в Страсбург.
Според „Евробарометър“ през 2019 г. над половината от европейците смятат, че расовата дискриминация е широко разпространена в тяхната страна. Трите водещи основания за дискриминация, идентифицирани от европейските граждани, са „да бъдеш ром“ (61% от анкетираните), „етнически произход“ (59%) и „цвят на кожата“ (59%).
Евродепутатите ще обсъдят доклада на Комисията по култура и образование на ЕП, в който се предлагат мерки за борба срещу офлайн и онлайн расизма и дискриминацията в секторите на културата, образованието, медиите и спорта. Те ще призоват държавите от ЕС да предприемат действия за справяне със структурните корени на расизма и дискриминацията.
В областта на образованието се предлага учебните програми да бъдат преразгледани, за да осигурят такъв подход към европейската история, който да допринесе за изкореняване на стереотипите, водещи до дискриминация. Според евродепутатите историята на европейските расови и етнически общности трябва да бъде включена в съответните изследвания, а в ключовите образователни материали да присъстват автори, историци, учени, художници и други фигури от различен расов и етнически произход.
Евродепутатите настояват за премахване на расовата и етническата сегрегация, която все още съществува в училищата в някои страни от ЕС, и призовават преподавателският персонал от расови и етнически малцинствени групи да има равен достъп до преподавателска работа.
В областта на културата финансирането от ЕС трябва да бъде насочено към инициативи за насърчаване на по-разнообразен творчески сектор. Евродепутатите смятат, че държавите членки трябва да въведат програми за учене през целия живот за държавни служители и държавните органи за сигурност, за да премахнат расисткото и ксенофобското поведение.
Евродепутатите призовават медиите да спрат да разпространяват стигматизиращи разкази, които дехуманизират членовете на определени етнически или расови групи, напр. непропорционално обхващащи престъпленията, извършени от мигранти. Те също така призовават за програми, които имат за цел да разширят познанията на журналисти и редактори за разнообразието и приобщаването.
Националните аудиовизуални регулатори трябва да имат правомощието да санкционират програми, които насърчават расистко съдържание, предлагат евродепутатите. Те също така искат да спрат финансирането от ЕС и държавата за медии, които насърчават речта на омразата и ксенофобията.
В областта на спорта членовете на ЕП искат Комисията по култура и образование да разработи препоръки за борба с расизма на местно, регионално, национално и европейско ниво и да насърчи приобщаването и уважението. Те също така призовават държавите членки и спортните федерации да приемат мерки в подкрепа на жертвите на престъпления от омраза в спорта.
„Заехме ясна позиция за справяне със структурния характер и корените на расизма. Нашето поведение се формира от образованието, което получаваме, културата, на която се радваме, информацията, която консумираме, както и от ценностите, които спортът ни предава. Трябва да използваме тяхната сила, за да преследваме ценнос-
тите на ЕС за толерантност, справедливост и солидарност, и да се ангажираме с активен антирасизъм“, коментира френският евродепутат и докладчик Салима Йенбу.

Your Image Description

Свързани статии:

Насоки за отмяна на противоепидемичните мерки ЕС набира 7,5 млрд. евро за ваксина и лечение на COVID Нови възможности за университетите Изкуственият интелект няма да измести учителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Диалогът продължава

Следваща статия

Финансират 50 компании, ръководени от жени

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Финансират 50 компании, ръководени от жени

В ход е дигиталното обучение

Над 46 000 на матури през май

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Има ли друга алтернатѝва

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 3/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 2/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 1/2023, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. История, година xxx, 2022 г.
  • Българите в ГУЛАГ: случаите на политическите емигранти Недю Саков и Петър Маринов
  • Сп. „История“, книжка 6/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 5/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 4/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 3/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 2/2022, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"