Броят на децата от уязвими етнически групи, които завършват училище в България, се е удвоил за 10 години в резултат на множество политики на МОН за приобщаване и допълнителна подкрепа за тези ученици. През този период студентите от ромски произход, които са завършили университет, са се увеличили 6 пъти.
Това каза зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева по време на 95-тата среща на Комитета за правата на детето към ООН в Женева, съобщи пресцентърът на МОН.
Зам.-министър Митева посочи, че сред целите на България в областта на ранното детско развитие е да продължи повишаването на обхвата и качеството на образователните, социалните и здравните услуги за подрастващите. В момента 94% от децата в училищна възраст са обхванати от образователната система. При децата в предучилищна възраст между 3 и 6 години делът на обхванатите е 87,3 на сто, а при децата на възраст 2-3 години – 42,1%.
„Смелите действия на Министерството на образованието и науката за реформиране на учебните програми и повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти се очаква да дадат още по-добри резултати в следващите години“, отбеляза Наталия Митева. Тя посочи като пример и многобройните дейности по дигитализация на образованието. Една от тях е обезпечаването на образователните институции с електронни устройства, за да се осигури на децата равен достъп до дигитални ресурси и образование. Броят на достъпните за учениците устройства сега е близо два и половина пъти по-голям в сравнение с времето преди ковид пандемията.
„Работи се и по насоки за внедряване на изкуствен интелект в образователната система. Те включват и етични и регулаторни съображения за неговото използване“, обясни Наталия Митева.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg