Мариана Мандева, Пенка Кънева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
Резюме. В синхрон със съвременните образователни политики на европейско и национално ниво, в статията се защитава тезата за овладяване на четенето за социални цели от старта на ученика в училище. Разглеждат се проблемите за: ролята на езиковата грамотност в съвременната цивилизация на знанието и феномена „четене“ като фундамент за придобиване на езиковата грамотност. На този фон се интерпретират въпроси на обучението по начално четене на български и на английски език. Представя се класификация на технологиите, по които се извършва ограмотяването на малкия ученик, основана на спецификата на съответната езикова система. Теоретичните постановки се илюстрират чрез технологични варианти за „влизане“ в четенето на български език и на английски език.
Ключови думи: четене; учене за четене; социални цели; българско основно училище, английско основно училище
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия