МЕТОДИКА И ОПИТ
Развитие на професионалното образование и обучение до 2025 г.
в контекста на Eвропейската програма за уменията
Инж. Емилияна Димитрова
https://doi.org/10.53656/voc21-4.1razv
Резюме. Статията представя изискванията за развитие на ПОО до 2025 г. в светлината на Декларацията от Оснабрюк…
Създаване на животоподдържаща система за астронавти
на мисия до Марс
Христина Костадинова
Езикова гимназия „Иван Вазов“ – Пловдив
https://doi.org/10.53656/voc21-4.2astr
Резюме. Статията разглежда създаването и прилагането на STEM проекта MELiSSA (Micro Ecological Life Sustaining System Alternative) в училищна среда. Изграждането на система за поддържане на живота на астронавтите при мисия до Марс е нашата основна цел…
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
Българска адаптация на Въпросника за измерване на дистрес на идентичността
доц. д-р Ева Папазова 1), доц. д-р Маргарита Бакрачева 2)
1) Институт за изследвания в образованието
2) Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Резюме. Статията представя резултатите от адаптацията на Въпросника за измерване на дистрес на идентичността (Berman et al. 2004) за български условия с извадка от 202 изследвани лица на възраст от 17 до 30 години…
Изследване на магнитните полета на жилищни сгради и влиянието им върху здравето на хората
Радка Костадинова
СУ „Иван Вазов“ – Вършец
https://doi.org/10.53656/voc21-4.4magn
Резюме. Ние сме родени на Земята и организмът ни е изцяло зависим от условията на живот, които има на нашата планета. С развитието на цивилизацията се оказва, че хората все по-често са подложени на колебания на земното магнитно поле, на което въздействат със своите дейности…
СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
Следующий урок – идём в „Театр“!
Розалина Димитрова
СШ им. Пейо Кр. Яворова – Варна (Болгария)
https://doi.org/10.53656/voc21-4.5tea
Резюме. Театральная педагогика позволяет существенно изменить обычный школьный урок и трансформировать его учебно-воспитательные цели. У учащихся укрепляется уверенность в своём умении пользоваться русским языком как средством общения и желание совершенствовать свои знания…
Интеграцията в учебния процес
Нели Борчева
Средно училище „Козма Тричков“ – Враца
https://doi.org/10.53656/voc21-4.6int
Резюме. Статията разглежда въпроса, свързан с използването на интегрирания подход и интегрираното междупредметно взаимодействие в обучението…
УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
В настоящия брой представяме:
Средно училище „Св. св. Кирил и Методий“ – Козлодуй
www.kim-kozloduy.com
Нови методи на преподаване по природни науки – „Разбиране по дизайн – разработване на урока отзад напред“
Ирена Кочева
СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Козлодуй
https://doi.org/10.53656/voc21-4.7novi
Резюме. Статията демонстрира начин на прилагане на нови методи на преподаване по природни науки чрез планиране на урока „отзад напред“ и разработване на интердисциплинарен проект, базиран на образователните стандарти и учебни програми…
Олимпийските ценности в спортните дейности и обучение по фвс
от разстояние в електронна среда
Мария Братова
СУ „Св. св. Кирил и Методий“– Козлодуй
https://doi.org/10.53656/voc21-4.8olim
Резюме. Олимпийските ценности са непонятната и тайна за мнозина духовна сила на спорта, която може да осмисли времето, да върне достойнството и да промени нравствено личността на спортиста.
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Мотивация чрез създаване на чувство
за принадлежност
Бистра Григорова
СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Козлодуй
https://doi.org/10.53656/voc21-4.9moti
Резюме. Статията представя решения на една от важните задачи на училището като общност – развитие на социалното чувство и чувството на принадлежност…