Годишно съдържание
сп. Професионално образование,
том XXV (2023 г.)
Annual Contents
Vocational Education Journal,
Vol. 25, (Year 2023)
PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 96
Number 2 / Книжка 2: 97 – 204
Number 3 / Книжка 3: 205 – 308
Number 4 / Книжка 4: 309 – 416
Number 5 / Книжка 5: 417 – 520
Number 6 / Книжка 6: 521 – 624
METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
9 – 27 Not So Much an Axiomatic System, More a Taxonomy of Educational Objectives / Phil Budgel, Mitko Kunchev
144 – 153 Реализиране на дуалната форма на обучение в България – проблеми и предизвикателства [Implementation of the Dual Form of Training in Bulgaria – Problems and Challenges] / Силвия Тонева / Silvia Toneva
154 – 168 Анализ применения принципов теорий мотивации в геймификации обучения [Analysis of the Application of the Principles of the Theories of Motivation in the Gamification of Learning] / Абрамова Оксана Федоровна / Abramova Oxana Fedorovna
211 – 222 Малко познати личности в българското професионално образование: Стефана Писарева-Шнитер (1892 – 1944) [Little-Known Personalities in Bulgarian Vocational Education: Stefana Pissareva-Schnitter (1892 – 1944)] / Жоржета Назърска / Georgeta Nazarska
223 – 246 Addressing the Problem of Surplus School Places in a Municipality: Based on a Taxonomy of Educational Objectives / Phil Budgell
315 – 326 School Leadership / Phil Budgell
423 – 444 Axiomatizing the Education System: Analysis, Taxonomy or Professional Development?/ Phil Budgell
RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
28 – 42 Informal Educators as a Subjects of Pedagogical Interaction in Pedagogy of Informal Education / Tanya Zhelyazkova-Teya
103 – 119 Образователни цели и типове алгоритмично мислене в теми от турнира „Черноризец Храбър“ за II – IV клас [Educational Goals and Types of Computational Thinking in the Competition Papers for II – IV Grades of the Chernorizets Hrabar Tournament] / Борислав Лазаров / Borislav Lazarov
120 – 143 Key Performance Indicators – Input, Intervening and Output Variables / Phil Budgell
247 – 260 Отбранителните способности на механизираните и танковите формирования – предизвикателства и значимост [The Defensive Capabilities of Mechanized and Tank Formations – Challenges and Significance] / Славена Желязкова-Генкова, Калин Градев / Slavena Zhelyazkova-Genkova, Kalin Gradev
STEPS TO SUCCESS / СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
43 – 53 Ранно кариерно ориентиране – тенденция и/или успех [Early Career Orientation – Trend and/or Success] / Йордан Адолфов / Yordan Adolfov
54 – 66 Представяне на организацията и управлението на хотел от световния елит [Presentation of the Organization and Management of a World’s Elite Hotel] / Цветелина Петрова / Tsvetelina Petrova
67 – 72 Информационните и комуникационните технологии – съвременно средство за образование [Information and Communication Technologies – a Contemporary Tool for Education] / Биляна Николова / Bilyana Nikolova
73 – 87 Българският туризъм в условията на КОВИД-19 и след него [Bulgarian Tourism in the Conditions of COVID-19 and after It] / Иван Бонев / Ivan Bonev
169 – 178 Способността за учене – основна предпоставка за компетентност и реализация [The Ability to Learn – a Basic Prerequisite for Competence and Fulfilment] / Христо Георгиев / Hristo Georgiev
179 – 185 Анализ на концепцията за мултидомейнови oперации и интегриране на нововъзникващата идея за „боен облак“ [Concept Analysis of Multidomain Operations and Integration of the Emerging Combat Cloud Idea] / Кристина Крумова / Kristina Krumova
186 – 195 Същност и класификация на безпилотни надводни апарати [Nature and Classification of Unmanned Surface Vehicles] / Димитър Йончев / Dimitar Yonchev
261 – 281Войната в Украйна в ракурса на предизборната кампания за 49-ото обикновено народно събрание [The War in Ukraine in the Perspective of the Election Campaign for the 49th Ordinary National Assembly] / Боряна Райчева-Данаилова / Boryana Raycheva-Danailova
282 – 291 Децентрализирани социални медии [Decentralised Social Media] / Васил Календеров / Vasil Kalenderov
292 – 300 Изкуственият интелект в здравния PR [Artificial Intelligence in Health PR] / Гергана Дончева Янков / Gergana Doncheva Yankov
327 – 338 Англоезичният пътепис за България в зората на ХХ в.: създател на образи и медиатор на идентичности [The Anglophone Travelogue about Bulgaria at the Beginning of the Twentieth Century: Generator of Images and Mediator of Identities] / Мая Бойчева / Maya Boycheva
339 – 354 Традиционен срещу дигитален PR – предимства и недостатъци [Traditional vs Digital PR – Advantages and Disadvantages] / Любослава Миткова / Lyuboslava Mitkova
355 – 382 Стратегически документи за развитието на спорта в България [Strategic Documents for the Development of Sport in Bulgaria] / Василена Иванова / Vasilena Ivanova
383 – 389 Влияние на COVID-19 върху структурата на сутрешните телевизионни блокове в България в периода 2020 – 2023 г.
[Impact of COVID-19 on the Structure of Morning Shows in Bulgaria in Period 2020 – 2023] / Мария Константинова / Maria Konstantinova
390 – 407 Стриймингът на сценични изкуства – необходимост или екстра: мнения на мениджъри на театрални организации [Performing Arts Streaming – a Necessity or an Extra: Oppinions of Theatre Organization Managers] / Симона Нанова / Simona Nanova
445 – 434 Организация на обучението при използване на модела 1:1 във Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ [Organization of Teaching using the 1:1 Model in the Second English Language School “Thomas Jefferson”] / Веселина Иванова, Емилия Лазарова, Анета Кинева / Veselina Ivanova, Emilia Lazarova, Aneta Kineva
455 – 467 Компетентностният подход в класната стая на XXI век – междудисциплинарно учене [The Competency-based Learning Approach in the 21st Century Classroom – Interdisciplinary Learning and Teaching] / Мария Методиева Генова / Maria Metodieva Genova
468 – 475 Компетентности и умения в часовете по втори чужд език [Competencies and Skills in Second Foreign Language Lessons] / Маргарита П. Петрова / Margarita P. Petrova
476 – 483 Добри практики, използвани в извънкласната дейност „Училищни медии“ [Good Practices Used in School Media Extracurricular Activities] / Мария Павлова / Maria Pavlova
484 – 491 Ученическото самоуправление за развитие на училищната общност и формиране на ценности [Students’ Self-government for Development of School Community and Formation of Values] / Маргарита Игнатова / Margarita Ignatova
492 – 502 Проблемно базираното обучение и проектно базираното обучение в STEM направлението [Problem-Based Learning and Project-Based Learning in STEM] / Севдалина С. Стоянова / Sevdalina S. Stoyanova
503 – 511 Дигитализация на учебния процес с междупредметни връзки (математика, физика и информационни технологии) и изкуствен интелект [Digitalization of the Learning Process with Cross-curricular Links (Mathematics, Physics and Information Technology) and Artificial Intelligence] / Гергана Дерибанова, Анета Кинева, Соня Кунчева / Gergana Deribanova, Aneta Kineva, Sonya Kuncheva
529 – 537 Приложение на електронните образователни ресурси в инtердисциплинарните STEM уроци [Application of Electronic Educational Resources in STEM Interdisciplinary Lessons] / Емилия Лазарова, Веселина Иванова, Ирина Костадинова, Анета Кинева, Георги Йорданов / Emilia Lazarova, Veselina Ivanova, Irina Kostadinova, Aneta Kineva, Georgi Yordanov
538 – 545 Ученическото самоуправление за развитие на училищната общност и формиране на ценности [Student Self-Government for School Community Development and Values Formation] / Маргарита Игнатова / Margarita Ignatova
546 – 549 Има ли място „Новото изкуство“ в класните стаи? Алтернатива ли е моделът 1:1 [Is there a Place for a “New Art” in the Classroom? Is the 1:1 Model an Alternative] / Георги Йорданов / Georgi Yordanov
550 – 560 Въздействие на COVID-19 пандемията върху физическото състояние на децата [Impact of the COVID-19 Pandemic on the Physical Condition of Children] / Огнян И. Комитов / Ognyan I. Komitov
561 – 569 Извънкласната дейност в подкрепа на интересите и талантите на учениците [Extracurricular Activities to Support Students‘ Interests and Talents] / Таня Божилова / Tanya Bozhilova
570 – 576 Открит урок по програма „Иновации в действие“ – тема „Олимпийски игри и спортове“ [“Innovation in Action Program Demonstration Lesson – “Olympic Games and Sports”] / Екатерина Ивкова / Ekaterina Ivkova
577 – 585 Развитие на компетентности и умения чрез медийната грамотност в часовете по история [Developing Competences and Skills through Media Literacy in History Classes] / Надежда Алексиева /
Nadezhda Alexieva
586 – 609 Формиране на географска компетентност за устойчиво развитие чрез проектна дейност [Building Geographical Competence for Sustainable Development through Project Work] / Мариана Бошнакова / Mariana Boshnakova