Приложение на електронните образователни ресурси в инtердисциплинарните STEM уроци
Д-р Емилия Лазарова1, Веселина Иванова2, Ирина Костадинова2,
Анета Кинева2, Георги Йорданов2
1Министерство на образованието и науката
2Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-620pril
Резюме. Докладът се фокусира върху изработването и приложението на електронен сборник с образователни STEM материали за IX и X клас. Електронният сборник е съставен по иновацията на 2. АЕГ – „STEM център с виртуални лаборатории за учене“, реализирана в периода 2018 – 2022 г…
Ученическото самоуправление за развитие на училищната общност и формиране на ценности
Маргарита Игнатова
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-627ucen
Резюме. Обект на настоящата статия е ролята на ученическото самоуправление в процеса на формиране на активно гражданство и възпитание в ценностите на XXI век във Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“…
Има ли място „Новото изкуство“ в класните стаи? Алтернатива ли е моделът 1:1
Георги Йорданов
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-621imal
Резюме. Статията се опитва да определи пресечните точки между богатството на традицията и ракурса на съвременните дадености…
Въздействие на Covid-19 пандемията върху физическото състояние на децата
Огнян И. Комитов
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-622vuzd
Резюме. Пандемията от COVID-19 доведе до безпрецедентни промени в различни аспекти от нашия живот, включително физическото и психическото благосъстояние на децата…
Извънкласната дейност в подкрепа на интересите и талантите на учениците
Таня Божилова
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-623izvu
Резюме. Извънкласните дейности са важна част от учебния процес и могат да бъдат много полезни за развитието на учениците. Те предоставят възможности за учене и опит извън рамките на стандартната класна стая и могат да подкрепят интересите и талантите на учениците…
Открит урок по програма „Иновации в действие“ – тема „Олимпийски игри и спортове“
Екатерина Ивкова
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-624otkr
Резюме. От 2019 година 2. АЕГ „Томас Джеферсън“ – София, е „Гугъл“ референтно училище, в което учителите успешно интегрират традиционни и интерактивни методи на обучение. Все по-често в уроците ефективно се използват инструментите на „Гугъл“ за образованието, които подобряват и разнообразяват преподаването на всеки предмет, изучаван в нашата гимназия….
Развитие на компетентности и умения чрез медийната грамотност в часовете по история
Надежда Алексиева
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-625razv
Резюме. Развитието на образователния процес и прилагането на нови методи на преподаване и учене се налагат като основна характеристика за началото на новото хилядолетие…
Формиране на географска компетентност за устойчиво развитие чрез проектна дейност
Мариана Бошнакова
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-626form
Резюме. Формирането на географска култура у учениците, обединява в себе си географска грамотност, географска компетентност и модели на поведение в географското пространство за постигането на качествено географско образование…