Конкурентно позициониране на висшите училища и дигитална трансформация
Доц. д-р Гергана Димитрова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/str2023-4-1-com
Резюме. Процесите на технологично развитие и дигитализация на икономиката намират своята проекция и върху висшите училища…
Effect of Resilience on Burnout in Online Learning Environment
Dr. Radina Stoyanova, Prof. Sonya Karabeliova,
Petya Pandurova, Dr. Nadezhda Zheckova
Sofia University
Dr. Kaloyan Mitev
University of Bath (United Kingdom)
https://doi.org/10.53656/str2023-4-2-eff
Abstract. The COVID-19 virus outbreak has affected all aspects of human life. The challenges of education during the pandemic could have an impact on coping with stress…
State and Prospects of Development of Academic Mobility in the System of Training a Special Education Specialist
Dr. Tetiana Dokuchyna, Assoc. Prof.,
Prof. Dr. Svitlana Myronova,
Dr. Tetiana Franchuk, Assoc. Prof.
Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University
https://doi.org/10.53656/str2023-4-3-sta
Abstract. The article examines the problems of an integrated approach to the development of academic mobility in the system of training a special education teacher…
Social and Information Determinants of Modern Non-Classical Methods of Changing Political Regimes (Strategic Dimensions)
Prof. DSc. Stoyan Denchev, PhD, Amb,
Dr. Steliana Yordanova, Assist. Prof.
University of Library Studies and Information Technologies
https://doi.org/10.53656/str2023-4-4-soc
Abstract. The erosion of strategic geopolitical stability in all parts of the world is definitely having a strong negative impact on the social sustainability of our planet…
Висшето образование в подкрепа на устойчивото развитие на туризма
Доц. Петя Иванова
Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ – Свищов
https://doi.org/10.53656/str2023-4-5-hig
Резюме. Статията разглежда начините, чрез които устойчивият туризъм се имплементира в образованието…
Предизвикателства и добри практики при практическата подготовка на студентите по „Социална педагогика“ в условия на ковид ограничения (Изследване сред специалисти и преподаватели)
Доц. Александър Ранев,
гл. ас. д-р Пламен Минчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2023-4-6-cha
Резюме. Статията отразява резултатите от изследване сред базови специалисти, отговарящи за практическото обучение на студентите от специалност „Социална педагогика“ на Софийския университет и преподавателите, отговарящи за неговата организация…
Образователни аспекти на подготовката на командния състав от Сухопътните войски
Проф. д-р Емил Енев
Военна академия „Георги Раковски“
https://doi.org/10.53656/str2023-4-7-edu
Резюме. В началото на XXI в. разбирането за трансформация обхваща не само организационни и структурни процеси, но и свързани с грамотността на тези, които ги реализират…