СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL
ГОДИНА XXII / VOLUME 22, 2014
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT
СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1–112
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 113–224
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 225–336
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 337–448
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 449–568
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 569–680
DISCUSSION / ДИСКУСИЯ
169-182: За по-хуманистична традиционно-иновационна образователно-възпитателна стратегия у нас. Концептуална разработка в помощ на подготовката на нов закон за образованието [For a More Humanistic Academic Educational Strategy in Bulgaria. A Concept Study Assisting the Drawing of a New Education Act] / Любен Димитров / Lyuben Dimitrov
540-548: Айсбергът от проблеми на училищната География [The Aceberg of Problems in Geography Education] / Иван Дреновски, Анко Иванов/ Ivan Drenovski, Anko Ivanov
EDUCATIONAL ASSESSMENT / ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
67-80: Резултати и изводи от участието на България в PISA 2012 [Results and Conclusions from Bulgaria’s Participation in PISA 2012] / Светла Петрова / Svetla Petrova
81-105: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement / Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray
185-208: Оценяване на компетентността да се решават проблеми в PISA 2012 [Assessment оf Problem-Solving Competence in PISA 2012] / Светла Петрова / Svetla Petrova
209-217: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement /
Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray
285-316: Оценяване на компетентността да се решават проблеми в PISA 2012 [Assessment оf Problem-Solving Competence in PISA 2012] / Светла Петрова / Svetla Petrova
317-329: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement / Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray
415-427: Modern Dimensions of the Monitoring in Secondary Education in Terms of Decentralization / Rumyana Gyoreva
428-441: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement / Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray
551-561: Оценяване на природонаучната грамотност в PISA 2015 – тенденции и промени в концепцията на изследването [Assessing Scientific Literacy in Pisa 2015 – Tendency and Changes in the Study Framework ] / Светла Петрова/ Svetla Petrova
639-668: Анализ на постиженията на българските ученици по природни науки в PISA 2006, 2009, 2012 през призмата на трите фактора – учебни програми, преподаване и оценяване [Analysis of the Results of the Bulgarian Students in Science Literacy in PISA 2006, 2009, 2012 Through the Lens of Three Factors – Curriculum, Teachinig andAssessment] / Галя Шуманова, Катя Минева, Лили Самуркова, Надка Филипова / Galya Shumanova , Katya Mineva, Lili Samurykova, Nadka Filipova
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
9 – 28: Социалните функции на съвременната наука през призмата на взаимоотношенията наука – управленска сфера [Social Functions of Modern Science Through the Prism of Science – Government Interactions] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva
231-248: Ролята на секторна програма „Леонардо да Винчи“ за развитието на системата на професионалното образование и обучение в България, 2007 – 2010 г. [The Role оf “Leonardo Da Vinci Programme” for the Development of Vocational Education and Training in Bulgaria, 2007 – 2010] / Димитър Асенов / Dimitar Assenov
249-266: Дидактически подход за обосноваване на педагогически умения на учи- телите [Didactic Approach for Argumentation of Teachers’ Basic Pedagogic Skills] / Николай Колишев / Nicolai Kolishev
352-360: Видимостта на европейското висше образование по света – приоритет на образователната политика на ЕС [Тhe Visibility of the European Higher Education Around the World – A Priority of EU Educational Policy] / Елена Благоева / Elena Blagoeva
455-475: Съвременното висше образование – европейски и национални измерения и предизвикателства [The Modern Higher Education – European аnd National Dimensions аnd Challenges] / Вяра Гюрова/ Viara Gyurova
476-490: Кохерентност на политики [Coherence оf Policies] / Албена Вуцова, Лиляна Павлова / Albena Vutsova, Liliana Pavlova
491-508: Иновации и комерсиализация на научните резултати: национални и европейски политики и стратегии [Innovation аnd Commercialization оf The Scientific Results: National аnd European Policies аnd Strategies] / Владимир Манолов / Vladimir Manolov
623-636: The Educational System in Cyprus / Melpo Thoukididou
EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY / ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
160-168: „За“ или „против“ използването на електронните уроци [Electronic Lessons – Advantages and Disadvantages] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva
EVENTS / ХРОНИКИ
275-282: Рационалност и интуиция в човешките решения (академично слово) [A Rationality and Intuition in Human Decision Making (Academic Speech)] / Георги Менгов / Georgi Mengov
INTERCULTURAL EDUCATION / ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
343-351: Съвременната образователна политика на Унгария и интеграцията на ромите [Roma Integration аnd Contemporary Educational Policy оf Hungary] /Станислав Пандин, Роберт Леви / Stanislav Pandin, Robert Levy
LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
267-274: Lifelong Learning аs а Strategic Direction in Educational Policy of Modern Higher Educational Institution / I.A.Nigmatullina, N.I.Boltakova
RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
38-64: Рефлексията в интегративното поле на методиката на обучението по биология [Reflection in Integrative Field of Methodology of Biology Education] / Иса Хаджиали, Наташа Цанова, Надежда Райчева, Снежана Томова / Isa Hadjiali, Natasha Tzanova, Nadezhda Raycheva, Snezhana Tomova
119-125: Науката и образованието в условията на Модус 2 общество [Science and Education in Mode 2 Society] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva
126-137: Professional Development of University Faculty: A Sociological Analysis / Gulnar Balakayeva, Alken Tokmagambetov, Sapar Ospanov
138-159: Осигуряване на качеството на изпълнение на обученията чрез прилагане на изискванията за избор на изпълнители посредством открита процедура по ЗОП [Assurance of Quality Trainings Execution Trough Implementing Transparent Selection Procedures of Subcontractors] / Петър Зарев / Petar Zarev
391-400: Achievements and Drawbacks of Innovative Education In Technointellectual Society / Vitaliy Yevgenovych Karpenko
401-411: Една визия за образованието през призмата на генеалогичния човек от ХХI век [A Vision for Education Through the Perspective of the Genealogical Human of the 21st Century] / Yana Rasheva-Merdjanova / Яна Рашева-Мерджанова
598-613: Синдромът „неприемане на другия“ и другостта във философско-педагогически план [Philosophical and Pedagogical Understanding of the Syndrome of Intolerance for Others and Rejections of Diversity] / Лучиян Милков/ Luchiyan Milkov
614-622: Статус на наративната педагогика в системата на педагогическото мислене [Status of Narrative Pedagogy in System of Pedagogical Thinking] / Любомир Попов / Lubomir Popov
RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
361-390: Познава ли българският учител мотивите за учене на своите ученици [Does Bulgarian Teacher Know the Motives for Learning of His Students] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva
509-527: Познава ли българският учител мотивите за учене на своите ученици [Does Bulgarian Teacher Know the Motives for Learning of His Students] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva
575-597: Aдаптиран модел ALACT за развитие на рефлексивна компетентност чрез обучението по биология [Adapted Model ALACT for Development of Reflective Competence through the Teaching Biology] / Иса Хаджиали, Наташа Цанова, Надежда Райчева / Isa Hadjiali, Natasha Tzanova, Nadezhda Raycheva
REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
412-414: Образованието по правата на човека през погледа на доц. Цецка Коларова [Human Rights Education Trough the Tsetska Kolarova’s View] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
UNITING EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
29-37: Изследване на педагогическите условия за включване на децата със СОП в общата образователна среда [Study of Educational Conditions for Inclusion of Children with SEN in Mainstream Education Environment] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska
528-539: Създаване на развиваща среда, подпомагаща корекцията на познавателната дейност на деца с умствена изостаналост от началния етап на основната образователна степен [Creating of Developing Environment That Supports the correction of Cognitive Activity of Children with Mental Retardation at Primary School] / Пелагия Терзийска/ Pelagia Terziyska