Десислава Баева
Русенски университет „Ангел Кънчев“
https://doi.org/10.53656/str2024-5s-13-ana
Резюме. Визуализацията на обучението и дигиталното представяне на изучавания материал са вече неразделна част при съвременното образование. В новия иновативен свят младите хора имат онлайн достъп до огромни количества информация, която в повечето случаи е повърхностна, ненаучна, силно визуална и организирана в малки спотове текст. Затова е необходимо по-добро познаване на факторите, които влияят върху възприемането на информацията – добра структурираност, ангажиращо съдържание, качествена визуализация. Тези фактори оформят начина, по който хората обработват и запаметяват поднесените знания.
Настоящата научна разработка описва проведено проучване чрез система за проследяване на погледа, което визуализира ориентацията на вниманието при различна структурираност на поднесения учебен материал. Изследването посочва най-подходящото структуриране на елементите текст и изображения. Направеният анализ може да ориентира обучаващите при изготвяне на учебни ресурси; да посочи как да бъде организиран информативният материал, обогатен с подходящи снимки или инфографики.
Ключови думи: инфографики, визуален език, експериментален дизайн, проследяване на очите