Доц. д-р Светлана Ангелова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.03
Резюме. Статията представя теоретичен анализ на изграждането на приобщаваща учебна среда в полето на подкрепата на личностното развитие на ученика в средното училище. Аргументирано се защитава разбирането за необходимата свързаност на дигиталното учене и неформалното образование, базирана на тяхното взаимоповлияване и допълване така, че средата да е центрирана върху обучаемия, структурирана и добре организирана, персонализирана, включваща, социална. Съобразно актуални нормативни документи, се предлагат възможности за ефективно оползотворяване на свързаността, в съответствие с приносите на неформалното образование и дигиталното учене в посока оказване на подкрепа на развитието на личността на ученика.
Ключови думи: свързаност дигитално учене – неформално образование; приобщаваща учебна среда; подкрепа на личностното развитие на ученика